אדלשטיין הורה לבטל את מלוניות הבידוד לשבים מחו"ל

שר הבריאות החליט לשנות גישה, לאחר התלונות הרבות והניהול הבעייתי של המבודדים השבים מחו"ל. במקום זאת השר החליט כי כל חוזר מחו"ל צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/20 15:26 יד בטבת התשפא

אדלשטיין הורה לבטל את מלוניות הבידוד לשבים מחו"ל
לא יכנסו יותר לבידוד במלונית. שבים מחו"ל ארכיון, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשורה לשבים מחו"ל: שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את בכירי משרדו לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה.  מאדלשטיין נמסר כי "כל מי שחוזר מחו"ל ורשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי".

לפני שבוע בלבד, שרי קבינט הקורונה אישרו כי החל מה-23 בדצמבר, ישראלים השבים מחו"ל יחויבו במלוניות ל-10 ימים עם 2 בדיקות. עוד החליטו השרים כי אם יהיה מחסור במלוניות משרד הבריאות יוסמך לאפשר בידוד ביתי. בנוסף, ב-48 השעות הקרובות השבים (למעט ממדינות בהן אובחנה המוטציה, ובראשן בריטניה) יחויבו בבידוד ביתי ויונחו לבצע בדיקה בנתב"ג או בקהילה תוך 48 שעות. כל ההחמרה על הבידוד במלונית נבע מחשש להתפשטות המוטציה של הקורונה שהחלה במספר מקומות בחו"ל והיה חשש כי החיסונים לא יוכלו לגבור עליה.

אך לאחר שישה ימים, בהם השבים מחו"ל נאלצו להיכנס לבידוד מבלי התראה מוקדמת, ובנוסף בתנאים קשים הביאו למחאה מצד רבים בישראל. הישראלים ששבו הוכנסו למלוניות מבלי היכולת לצאת או לקבל להזמין מזון אל המלונית, כל זאת בחסות הסגר השלישי. כעת במשרד הבריאות חוזרים בהם והסכימו לאפשר לשבים להיכנס לבידוד ביתי.