נתניהו: "למירי היה כישרון ללכוד בעדשת המצלמה רגעים ואנשים"

ראש הממשלה ספד לצלמת מרים צחי שנפטרה לאחר מאבק במחלת הסרטן, וחיזק את משפחתה: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתה וחבריה הרבים של הצלמת הנפלאה מירי צחי ז״ל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/20 11:51 יד בטבת התשפא

נתניהו: "למירי היה כישרון ללכוד בעדשת המצלמה רגעים ואנשים"
מרים צחי, צילום: מועצת יש"ע

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ספד הבוקר (ג') לצלמת מרים צחי, שהלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתה וחבריה הרבים של הצלמת הנפלאה מירי צחי ז״ל, שהלכה לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. למירי היה כישרון יוצא מן הכלל ללכוד בעדשת המצלמה רגעים ואנשים, שרבים אחרים לא הצליחו לתעד לפניה. יהי זכרה ברוך".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כתב לזכרה: "כמה תחסרי לי מירי צחי האהובה, חדת העין ומלאת הלב. אף ביקור בהתיישבות לא היה שלם בלעדייך. סרתי למרותך בכל פעם שאמרת: "רגע רגע רובי, יש פה עוד פריים יפה, אל תלך". אני כל כך שמח שהספקת להוציא את הספר שהיה לכרטיס ביקור אישי ונדיר של עבודתך ואני כל כך כואב את אובדנך. תהיי בליבי תמיד".

מרים צחי ז"ל התפרסמה בעיקר בזכות צילומי ההתיישבות שלה, וראשי רשויות רבים ביהודה ושומרון, הביעו צער עמוק על לכתה. ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, הספיד: "אבידה גדולה להתיישבות. מירי הייתה ה-צלמת של יהודה ושומרון. הייתה נוכחת בשקט ובצניעות בכל האירועים ההיסטוריים של ההתיישבות, וגוש עציון בפרט היה לה כמו בית. מירי השאירה כאן מורשת עצומה של תצלומים נדירים המספרים את סיפור התקומה שלנו ביהודה ושומרון. יהי זכרה ברוך".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, נפרד גם הוא מהצלמת: "אנו נפרדים בצער ובכאב עמוק מאישה יקרה, הצלמת של ההתיישבות, שנפטרה לאחר התמודדות מעוררת כבוד עם מחלה קשה. עיני יורדה דמעה על מירי היקרה אשת מופת מדור הנפילים, שבמשך עשרות שנים, במסירות אין קץ הייתה שותפה מלאה וחלק בלתי נפרד ממפעל ההתיישבות בחבלי האבות". 

מועצה אזורית בנימין אבלה על פטירתה של מירם. ראש המועצה ישראל גנץ: "אנו כואבים את לכתה של צלמת ההתיישבות, אישה מיוחדת במינה שצילומיה ליוו אותנו לאורך שנים רבות וישארו כאן לעד".

ראש מועצת בית אל שי אלון ספד: "אבל גדול להתיישבות. לא הייתה טובה ממנה בלספר את הסיפור של האנשים והמקומות בתמונותיה. אלף מילים לא שוות תמונה אחת של מירי צחי. זכות גדולה עומדת לה על פועלה. פרק מכובד בתולדות ההתיישבות יוקדש לצלמת ההתיישבות. יהי זכרה ברוך".