מרים צחי הלכה לעולמה

מרים צחי שהתמודדה בעת האחרונה עם מחלת הסרטן, הלכה לעולמה בגיל 66. צחי התפרסמה בעיקר בזכות צילומי ההתיישבות שלה והוציאה שני ספרי צילומים: "קטיף: תשעה ימים באב - תמונות מאבק", ו"אדמה בלב אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/20 10:37 יד בטבת התשפא

מרים צחי הלכה לעולמה
מרים צחי, צילום: אהוד אמיתון/TPS

ברוך דיין האמת. לפני מספר שבועות אושפזה אושפזה הצלמת מרים צחי ועברה סדרה של טיפולים, אך מצבה הדרדר והבוקר (ג') היא הלכה לעולמה בגיל 66. ההלוויה תתקיים היום, י''ד טבת, 29.12.20, בשעה 16:00, בבית העלמין בתקוע. יושבים שבעה ברחוב תכלת מרדכי 607, תקוע..

צילומיה של צחי התפרסמו בעיתון "מקור ראשון", באתר ynet, בעלון "ישע שלנו" ובעיתונים ואתרים נוספים. במהלך השנים הספיקה צחי להוציא שני ספרי צילומים. "קטיף: תשעה ימים באב - תמונות מאבק", ו"אדמה בלב אדם".

‏"את מירי צחי ז"ל הכרתי לראשונה לפני 28 שנה, כשלמדתי עם אדם בנה בישיבה התיכונית (ישל"צ)", כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "אז היא היתה שם בשבילנו עם צלחת מרק טובה... מאז היא היתה שם בכל מקום וליוותה אותנו כמו צל שהולך איתך תמיד בכל שנות וגלגולי המאבק על ישוב הארץ. מותה הוא אבדן גדול".

מרים צחי

מרים צחיצילום: מועצת יש"ע

מרים צחי ז"ל התפרסמה בעיקר בזכות צילומי ההתיישבות שלה ובמועצת יש"ע הביעו הבוקר צער עמוק על לכתה. "מירי הייתה צלמת מוכשרת ורגישה, אשר דרך עדשת המצלמה הטיבה לנצור את התמונות המעניינות והמרגשות ביותר. במשך השנים, מירי הייתה חלק בלתי נפרד מהנוף של כולנו ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. לא היה מקום שאליו לא הגיעה, חמושה במצלמה ובחיוך האופייניים לה. בכל אירוע, בכל מקום ובכל זמן – מירי צחי הייתה הצלמת של יהודה ושומרון ללא מתחרים. פטירתה של מירי היא אבדה גדולה להתיישבות הישראלית. התמונות שלה, וזכרה, ימשיכו ללוות אותנו לכל מקום. יהי זכרה ברוך".