יואב גלנט: "חיסוני צוותי ההוראה יחלו בשבוע הבא"

שר החינוך אומר הבוקר כי על פי הנתונים ניתן יהיה לחסן בתוך יומיים את כלל המורים. השרים אישרו את מפת התחלואה המעודכנת המחלקת את היישובים לפי צבעים, ומיום רביעי, תלמידי כיתות ה' ומעלה בערים אדומות וכתומות ילמדו מרחוק בלבד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/20 07:47 יד בטבת התשפא

יואב גלנט: "חיסוני צוותי ההוראה יחלו בשבוע הבא"
גלנט, צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

קבינט הקורונה אישר אמש (ב') במשאל טלפוני את הצעת משרד הבריאות לעדכון רשימת הרשויות המקומיות בהתאם לתכנית הרמזור. בהצעת המחליטים שאושרה, מפורטים הרשויות והאזורים המסווגים בצבעים ירוק וצהוב, לפי תכנית הרמזור, נכון לנתוני התחלואה של השבוע האחרון. לכן, תלמידי כיתות ה'-י"ב שלומדים בערים שהיו ירוקות ברשימה הישנה של ערי הרמזור, ילמדו גם היום. 

על פי הודעת משרד החינוך, החל ממחר, הלימודים בגני הילדים, בכיתות א'-ד' יתקיימו היום בכל היישובים במתכונת רגילה, לרבות בערים אדומות וכתומות. כיתות ה'-י"ב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים, ברשויות הכתומות והאדומות הלימודים יתקיימו מרחוק. הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו אף הם לפעול כרגיל בכל היישובים, לרבות בערים אדומות וכתומות. מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה.


להורדת הקובץ

חיסוני צוותי ההוראה

מה עם החיסונים לצוותי ההוראה? "חיסוני צוותי ההוראה יחלו בשבוע הבא", אמר הבוקר שר החינוך יואב גלנט בראיון לכאן רשת ב'. "מי שקובע את הסדר זה משרד הבריאות. יש 200,000 מורים ותוך יומיים אפשר לסיים את זה, אבל גם אם זה יקח שבוע זה דבר מבורך. הכי חשוב שהם יבואו להתחסן."

על המחלוקות עם ועדת החינוך אמר גלנט: "עמדתי הבסיסית היתה שמערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה כיוון שהיא מקור של יציבות כולל בנושא הרפואי, זה לא מקור של תחלואה. אבל הממשלה שוקלת את הדברים ולמעשה לקבינט ולראש הממשלה יש צורך לערב את כלל השיקולים ובסופו של דבר כאשר נקבע משהו על ידי הקבינט, חובה עלינו ולדבוק בו. ועדת החינוך של הכנסת פועלת משיקולים פופוליסטיים ולא לאומיים. במקום לעמוד בצורה מאוזנת פועלים לפי התקנות שהיו קודם לכן".

גלנט סיים ואמר כי בחינות הבגרות של תלמידי י"א-י"ב עלולות להיפגע: "התוצאה היא שיש לך בערך 40%-50% מהיישובים שיכנסו לסטטוס של אדום וכתום שעליהם חלה התקנה הקודמת והחל מיום ראשון לא ילמדו שם. במיוחד חמור הדבר בכיתות י"א-י"ב כי רצינו להחריג אותם בשביל להכין אותם לבגרות". 


(תדרוך שר הבריאות, אמש)