שר החינוך בביקור בבנימין: "אי אפשר להסכים עם רצח כזה בשום מקום בישראל"

יואב גלנט הגיע לחניכת אגף החינוך בבית מועצת בנימין החדש, והתייחס לפיגוע בשומרון בו נרצחה אסתר הורגן הי"ד. "נמשיך לחיות ולבסס את ההתיישבות, ואת החינוך בכל חבלי ארץ ישראל, כאשר יד ימין אוחזת בחרב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/12/20 20:23 ו בטבת התשפא

שר החינוך בביקור בבנימין: "אי אפשר להסכים עם רצח כזה בשום מקום בישראל"
גלנט בבנימין, צילום: עודד קרני לעמ

שר החינוך יואב גלנט, הגיע היום (ב׳) לחנוכת אגף החינוך החדש במועצה האזורית מטה בנימין. בתחילת הביקור השר סייר בבית המועצה החדש וקבע מזוזה בכניסה לקומת החינוך. לאחר מכן נערך טקס מצומצם במעמד השר גלנט וראש המועצה, ישראל גנץ.

במהלך הטקס אמר השר גלנט: "בחודשים האחרונים ביקרתי במוסדות חינוך שונים ברחבי מועצת בנימין, ושמחתי לשוחח עם מורים נפלאים ואנשי חינוך מסורים. היום שמחתי לחזור למטה בנימין ולחנוך אגף חינוך חדש בבניין מועצה מרווח ומרשים שמסמל בעיניי את התבססותה של בנימין וההתיישבות כולה בשנים האחרונות. כשר החינוך של מדינת ישראל, וכמי שעושה זאת כבר שנים רבות, אמשיך לדאוג לקידום ולפיתוח היישובים במועצת בנימין ובכל יהודה ושומרון".

במהלך הטקס השר התייחס לרצח אסתר הורגן הי"ד בצפון השומרון, ואמר: "הרצח של אסתר קרה במקום פסטורלי ויפה שאותו אני מכיר היטב. כמי שהיה מח״ט אוגדת איו״ש, זכיתי להניח את ארבעת הקרוואנים הראשונים בטל מנשה. מאז עברו שנים רבות, והיישוב והאזור כולו התפתח והפך לאזור מגורים משגשג. אמש הופר השקט על ידי רצח אכזרי וברוטלי. עלינו להבין ולזכור מול מי אנחנו מתמודדים ולפעול לפי הפסוק ״ באחת יידו עשה במלאכה ואחת מחזקת השלח".

צילום: עודד קרני לעמ

 

עוד אמר גלנט: "נמשיך לחיות ולבסס את ההתיישבות, ואת החינוך בכל חבלי ארץ ישראל, כאשר יד ימין אוחזת בחרב. אחרת אותה חרב תהיה מונחת על צווארנו. את הרוצחים צריך לתפוס ולהביא או לבית משפט או לבית קברות, תלוי לפי מה יקרה בשטח. אי אפשר עם מקרה כזה להסכים בשום מקום במדינת ישראל ולעבור לסדר היום, ובוודאי לא במקרה נוראי כזה שבו אישה, אם לילדים, יצאה לרוץ בטבע ביום יפה שהפך ליום אבל".

ישראל גנץ הודה לגלנט: "החינוך בבנימין הוא דגל למצוינות וערכים ולא בכדי דור העתיד שלנו משיג הצלחות כבירות שמציבות את מועצת בנימין ברמה הגבוהה של החינוך בישראל. בית המועצה החדש ישרת נאמנה את אנשי אגף החינוך ויעניק מעטפת רחבה לצוותים המקצועיים ותלמידי בנימין. אני מודה לידידי היקר שר החינוך יואב גלנט, חבר אמת של ההתיישבות ביו"ש, שהגיע לחנוך את אגף החינוך במועצה".