זאב אלקין טוען: "נתניהו הולך נגד השיקול הענייני שלו"

אחרי המעבר מהליכוד למפלגתו של סער, טען השר לשעבר כי אלמלא הקמת "תקווה חדשה"- כבר היה פורש מהכנסת. אלקין הסביר את הסיבה העיקרית לעזיבת הליכוד ואמר: "השבר הסופי היה זה שהלכנו לבחירות מיותרות והזויות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/12/20 09:10 יב בטבת התשפא

זאב אלקין טוען: "נתניהו הולך נגד השיקול הענייני שלו"
שקל פרישה. זאב אלקין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום רביעי האחרון, הודיע השר לשעבר זאב אלקין על עזיבת הליכוד והצטרפות למפלגתו החדשה של גדעון סער, "תקווה חדשה". בהודעתו לתקשורת הוא תקף את ההתנהלות בתוך מפלגתו הקודמת, כאשר לדבריו אי אפשר להעביר ביקורת נגד נתניהו והאווירה היא " כמו חצר ביזנטית".

הבוקר (א') התראיין אלקין לרשת ב' והעלה את הטענה מחדש: "נתניהו לאט לאט השתנה וקצב השינוי הזה הולך וגובר. זה התחיל להגיע למסה קריטית שחצתה קווים אדומים. יש בסיעת הליכוד אווירה של חנופה. בסביבת ראש הממשלה לא נותר אף אחד שיכול להיכנס אליו לחדר ולהגיד לו 'אתה טועה'".

אלקין התייחס לפתאומיות המעבר, ועל כך שממש לפני זמן קצר הוא צידד בראש הממשלה ואמר: "לנתניהו הנושא הכלכלי הוא קריטי. פעם הוא אמר לי שכלכלה זו הדת שלו, שהוא לא יכול ללכת נגד הכלכלה. וכשראיתי את הפשרה עם גנץ ואת ההסכמה להעביר תקציב תוך שבועיים הבנתי שנתניהו הולך נגד השיקול הענייני שלו".

"השבר הסופי היה זה שהלכנו לבחירות מיותרות והזויות", אמר אלקין, והוסיף כי "ידעתי שעושים את זה למרות שאפשר היה להימנע מכך. סדק דומה היה שנה שעברה בהליכה לבחירות שלישיות, גם אז נלקחנו לבחירות שניתן היה למנוע"

"בשלב מסוים שקלתי פרישה", חשף שר ההשכלה גבוהה והמים לשעבר, "יכול להיות שאם גדעון לא היה מקים מפלגה, והייתי רואה שאיני מצליח לשנות מבפנים, אז אולי הייתי הולך הביתה".