היום: ישראל נכנסת לסגר השלישי

החל מהשעה 17:00 תוגבל התנועה, ייסגר המסחר למעט שירותים חיוניים, התחבורה הציבורית תצומצם והלימודים - החל מיום שני - יתקיימו בחלק מהכיתות בלבד. נתניהו אמש: "אפשר לצאת מקורונה תוך 30 יום"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/12/20 07:36 יב בטבת התשפא

היום: ישראל נכנסת לסגר השלישי
סגר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בפעם השלישית בתוך פחות משנה, ישראל נכנסת לסגר. החל מהערב (א') בשעה 17:00 תוגבל התנועה לאלף מטר מהבית בלבד, למעט יציאה לעבודה או לצורך חיוני, המסחר ייסגר למעט שירותים שהוגדרו כחיוניים, ומערכת החינוך תפעל עד כיתה ד' בלבד, ובכיתות י"א-י"ב.

ראש הממשלה נתניהו הצהיר אמש כי "תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה". נתניהו אמר כי ביקש מחברות החיסונים להגביר את קצב הייצוא לישראל, והציב יעד שאפתני של חיסון 150 אלף איש ביום עד לסוף השבוע הנוכחי. ראש הממשלה ביקש, במקביל, להקפיד על כללי הסגר: "אנחנו הולכים למבצע חיסונים ענק שאין כדוגמתו בעולם ואני מבקש מכם תוך כדי זה לעשות את הסגר הקצר והמהודק. שני הדברים יחד מוציאים אותנו מהקורונה ראשונים בעולם".

הבוקר דיווח משרד הבריאות כי ביממה האחרונה התגלו בישראל 2,630 מאומתים חדשים לקורונה, מתוך 64,662 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. מדובר בירידה הקבועה של סוף השבוע, לאחר שבימים הקודמים נערכו כמאה אלף בדיקות ביום. שיעור המאומתים עדיין גבוה מאוד ועומד על 4.1%.

בישראל יש הבוקר 35,525 חולים ונשאי קורונה פעילים, כאשר מצבם של 584 חולים מוגדר במצב קשה, מתוכם 133 מונשמים. מאז יום שישי נפטרו בישראל ארבעים חולי קורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 3,210.

הגבלות הסגר השלישי  

האם קיימת הגבלת מרחק? 
כן. קיימת הגבלה על יציאה ממקום המגורים מעבר ל-1,000 מטר, למעט חריגים כמו: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות). 

מה גובה הקנס למפר הסגר?
500  שקלים.

להיכן אסור לצאת בסגר?
איסור יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר.

אילו עסקים יהיו פתוחים?
חנויות חיוניות תשארנה פתוחות: מזון, היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית.

ומה עם טיולים ובילויים?
ייאסר קיום טיולים. בנוסף, איסור פתיחה ליחידות אירוח וצימרים, גן חיות, ספארי שמורת טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה; מקום למתן טיפול שאינו רפואי, לרבות מספרה ומקום למתן טיפולי יופי וקוסמטיקה; מקום למתן טיפול רפואה משלימה; דרייב אין לצפיה בסרטים; קניון או שוק קמעונאי ומוזאון, וכן ביטול האפשרות לפתיחת בית אוכל בדרך של איסוף עצמי.

מה יקרה למתווה האיים הירוקים?
ועדת השרים לקורונה אישרה את הצעת ההחלטה של משרד הבריאות לביטול ההכרזה על אילת וים המלח כאיים ירוקים. ביטול ההכרזה ייכנס לתוקף ביום שני, 28.12.20.

הספורט המקצועי מותר?
מקום המשמש לאימוני ספורט - תתאפשר הפעלה של מקום המשמש לאימון או תחרות של ספורטאי מקצועי בלבד.

מותר לקיים שיעורי נהיגה?
במהלך הסגר אסור יהיה לקיים שיעורי נהיגה מעשיים.

מערכת החינוך תפעל כרגיל? 
לימודים כרגיל בגילאי 0-6 ובכיתות א'-ד' ו י"א-י"ב בלבד. לא יקוימו לימודים מכיתה ה' ועד י'. בנוסף, תיאסר פעילות בשטח פתוח, יאסרו לימודים מעשיים במוסד להשכלה או הכשרה מקצועית לבגירים, לימודים בכיתות י"ג ו-י"ד שהם לימודי המשך ללימודים בתיכון המיועד לנוער נושר או בסיכון, ופעילות של תנועות נוער. 

ומה עם החינוך המיוחד?
תמשיך להתקיים פעילות לתלמידים בחינוך המיוחד ולנוער נושר ונוער בסיכון, וכן פנימיות, לימודים בכיתות עולים וגישה למוסד להשכלה או הכשרה מקצועית לבגירים לצורך למידה מקוונת ממנו לתלמידים הזקוקים לכך. 

מה בנוגע לשוק הפרטי ושאר מקומות העובדה?
ועדת השרים לקורונה קבעה הבוקר כי מיום ראשון, 27 בדצמבר 2020 בשעה 17:00 עד יום 9 בינואר 2021, מקומות העבודה המעסיקים מעל 10 עובדים לא יוכלו לאפשר שהייה בו זמנית של עובדים בשיעור שעולה על 50% ממצבת העובדים במקום העבודה, או 10 עובדים, לפי הגבוה מביניהם, למעט חריגים אלה: מקומות עבודה המספקים שירותים חיוניים, מפעלים למתן שירותים קיומיים, מפעלים בעלי היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה ומקומות עבודה שעוסקים בעבודות בינוי או תשתית, תעשייה ביטחונית ומפעלים תומכי ביטחון (שלגביהם יחולו מגבלות אחרות). מעבר למגבלה האמורה, יידרש המעסיק להמשיך לעמוד בתנאי התו הסגול.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן