ירי לדרום, צה"ל תקף בתגובה ברצועה | חדשות השבת

לראשונה לאחר חודש נורו רקטות מעזה לאזור אשקלון, כיפת ברזל יירטה את הרקטה, ושלושה בני אדם נפצעו במהלך ריצה למרחב מוגן. בתגובה תקף צה"ל ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/20 17:40 יא בטבת התשפא

ירי לדרום, צה"ל תקף בתגובה ברצועה | חדשות השבת
ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שבת) יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. התקיפה הגיעה בתגובה לירי רקטה בליל שבת לאזור אשקלון מרצועת עזה. כיפת ברזל יירטה את הרקטה, ושלושה בני אדם נפצעו באורח קל במהלך הריצה למרחב המוגן, ועוד מספר נפגעי חרדה טופלו בידי מד"א.

מצה"ל נמסר כי במהלך התקיפה, הותקפו אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת קרקעית ועמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס, וכי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל.


(תקיפות צה"ל ברצועה, ארכיון)
 
עוד נמסר, כי צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור כנגד ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה. יש לציין כי מדובר בירי הראשון מרצועת עזה לישראל מזה כחודש.

מאות אלפים בילו בטבע, שרה ואבנר נתניהו תועדו סועדים במסעדה

ישראלים רבים ניצלו את השבת השמשית לצאת לטבע, ברגעים האחרונים לפני הסגר, שייכנס לתוקפו מחר. מרשות הטבע והגנים דווח על עומסים כבדים בפארקים, בגנים הלאומיים ובמסלולים, כשמספר המטיילים הוערך בכמאה ושלושים אלף איש. 
בין האתרים הבולטים נרשמו ירקון תל אפק וגן לאומי תל אשקלון עם 3200 מטיילים בכל אחד מהאתרים, 2,900 מטיילים בקיסריה והבניאס עם כ-2,200 מטיילים.

במקביל, התקהלויות גדולות ועומסים כבדים נרשמו במרכזי הקניות הפתוחים, ורבים דיווחו על צפיפות, כשהמונים יצאו לקניות אחרונות לפני הסגר. מבקר במרכז ביג באשקלון אמר ל-ynet כי "ההמונים ממשיכים להגיע כאילו זה סוף העולם. החנויות מפוצצות והתנועה לשם זורמת בטירוף".

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ובנה אבנר, תועדו אמש ביקב ויתקין בעמק חפר, כשהם סועדים בשולחן שנמצא בחצר היקב, בזמן שלקוחות אחרים במקום אספו את ההזמנות שלהם בטייק-אווי.

https://twitter.com/zahavabitton/status/1342598603928457219?s=20

בהמשך נמסרה מטעם משפחת נתניהו התנצלות, בה נאמר כי "שרה ואבנר נתניהו בילו בפיקניק משפחתי באוויר הפתוח וישבו בשולחן בחצר היקב במקום בשולחנות הסמוכים שמחוץ למתחם. הם מתנצלים על כך".