ראש שירותי בריאות הציבור: "יהיה מותר לצאת לחיסון במהלך הסגר"

הד"ר שרון אלרעי-פרייס מבהירה כי מבצע החיסונים ימשיך גם במהלך הסגר השלישי. על נתוני התחלואה, אמרה: "יש עלייה בתחלואה - הגענו ל-5% בדיקות חיוביות אתמול". גלנט: "נער או נערה שלא נותנים להם לעשות בגרות מכניסים אותנו לבעיה - לכן הושגה הפשרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/20 08:47 ט בטבת התשפא

ראש שירותי בריאות הציבור: "יהיה מותר לצאת לחיסון במהלך הסגר"
צילום: דוברות משרד הבריאות

בשל העלייה החדה בנתוני התחלואה החליטו שרי הממשלה להטיל סגר כללי על מדינת ישראל. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרועי פרייס, אמרה הבוקר (ה') בראיון לגל"צ כי "היעד שלנו הוא 1,000 מאומתים או פחות. אם לא נגיע לזה תוך שבועיים, נצטרך להאריך את הסגר". על עלייה בתחלואה אמרה, "הגענו ל-5% בדיקות חיוביות אתמול".

הסגר השלישי: מיום ראשון בשעה 17:00 למשך שבועיים

אתמול בישר שר הבריאות יולי אדלשטיין, כי כי מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בקצב התחסנות האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה, וכי כבר בשבוע הבא יגבירו משמעותית את קצב החיסונים עם כניסת בתי החולים למבצע החיסונים. עוד הוא אמר: "רוצה לבשר לכם שרק היום חוסנו 65,000 (!) איש. בסך הכל אנחנו עומדים כבר על 140,000 מחוסנים. הקצב טוב ונגביר אותו עוד יותר!". 

אלרועי פרייס אמרה הבוקר כי מצבע החיסונים, "לתת כתף", יימשך גם בתקופת הסגר. "יהיה מותר לצאת לחיסון במהלך הסגר - הוא לא צריך לעצור את התהליך הקריטי הזה". שר החינוך יואב גלנט, אמר הבוקר: "מיד אחרי שנסיים עם חיסון צוותי הרפואה נגיע לחיסונים של עובדי ההוראה".

לאחר דיון ארוך שנמשך משעות אחר הצהריים ועד אמש (ד'), החליטו שרי הממשלה על סגר כללי שיוטל כבר ביום ראשון הקרוב 27.12.2020 החל משעה 17:00 למשך שבועיים. מערכת החינוך תפעל חלקית: גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב - בין השעות 8:00-13:00 (הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00).

גלנט הסביר הבוקר למה מערכת החינוך תפעל בצורה חלקית, דבר שיקשה על ההורים לנהל שגרת עבודה. "נכנסתי אתמול בישיבת הממשלה לתוך מאבק לא פשוט, משרד הבריאות הציעו סגר מוחלט בכל הכיתות. נער או נערה שלא נותנים להם לעשות את הבגרות כמו שצריך מכניסים אותנו לבעיה - לכן הושגה הפשרה".