סקר מנדטים: הליכוד נחלשת - סער מצמצם פערים

עזיבתו של השר לשעבר אלקין מורידה את הליכוד לשפל חדש, עם 25 מנדטים בלבד, לעומת "תקווה חדשה" שעולה ל-22 מנדטים. יש עתיד וימינה מתחזקות ל-15 מנדטים, וגנץ מתקרב לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/20 07:31 ט בטבת התשפא

סקר מנדטים: הליכוד נחלשת - סער מצמצם פערים
המנצח הגדול של הערב. גדעון סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הודעתו הדרמטית של השר לשעבר זאב אלקין והצטרפותו ל"תקווה חדשה", מפלגתו של גדעון סער, מטלטלת את מפת המנדטים, כאשר סקר שערך רדיו 103 מנבא ירידה של הליכוד לשיא חדש - 25 מנדטים, וצמצום הפערים מצד סער שעולה ל-22 מנדטים. 

המפלגות הבאות בגודלן, שגם התחזקו מעט, הן ימינה בראשות נפתלי בנט שהודיע על התמודדותו לראשות הממשלה, ויש עתיד תל"ם שמקבלות 15 מנדטים. אחריהן זוכה הרשימה המשותפת ל-11 המנדטים. ש"ס עם 8 מנדטים, ויהדות התורה עם 7 מנדטים ממשיכות לשמור על כוחן, וכך גם ישראל ביתנו וליברמן שמתייצב על 7 מנדטים. 

מפלגת מרצ עולה ל-6 מנדטים, כאשר מפלגת כחול לבן בראשות ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, יורדת לשפל ומתקרבת באופן מדאיג לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

מפת הגושים ממשיכה להראות את התייצבות גוש הימין עם 77 מנדטים, זאת בהנחה שסער כן ישב עם נתניהו על אף הכחשותיו. גוש השמאל זוכה ל-43 מנדטים בלבד. 

במידה ומפלגת "תקווה חדשה" אכן לא תחבור לליכוד ונתניהו, אז התמונה מסתבכת. גוש ימין עם הליכוד, ימינה והמפלגות החרדיות, ובלי גדעון סער, זוכה ל-55 מנדטים בלבד. לעומת זאת, קואליצייה בהובלת סער, עם יש עתיד, ישראל ביתנו, כחול לבן וימינה יקבל 63 מנדטים ויוכל להרכיב ממשלה.

הסקר נערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, והתקיים אמש (ד') אחרי נאומו של זאב אלקין. השתתפו בו 523 חברים. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.