בעקבות חשיפת כיפה | ח"כ אזולאי לאדלשטיין: "להקים באופן מידי עמדות חיסונים ביהודה ושומרון"

לאחר החשיפה בחדשות כיפה כי ברחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן אין אף נקודת התחסנות, חבר הכנסת מש"ס פנה לשר הבריאות: "מן הראוי שמשרד הבריאות היה מקים תחנה נוספת בישובים אלו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/20 20:59 ח בטבת התשפא

בעקבות חשיפת כיפה | ח"כ אזולאי לאדלשטיין: "להקים באופן מידי עמדות חיסונים ביהודה ושומרון"
שר הבריאות מתחסן, צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

אתמול (ג') חשפנו בחדשות כיפה, כי ביהודה, שומרון ובקעת הירדן לא קיימת אף לא תחנת התחסנות אחת נגד קורונה. ל-63 תחנות ההתחסנות בארץ, נוספו עוד 28 תחנות, וגם הן לא מעבר לקו הירוק. בעקבות החשיפה, פנה היום ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) לשר הבריאות יולי אדלשטיין, וכתב לו כי לא ייתכן שאין מתחמי חיסון נגד קורונה ביהודה שומרון ובקעת הירדן.

צילום: ללא

חיסון לקורונה? רק בתוך הקו הירוק

אזולאי פתח את מכתבו וכתב: "בהיותי הבוקר בניחום אבלים אצל משפחת הורגן בשומרון, אשר אם המשפחה אסתר הורגן הי"ד נרצחה השבוע בדם קר על ידי מחבל נתעב, הפנו את תשומת ליבי מספר תושבים לכך שלא הוקמו מתחמים לחיסון נגד הקורונה ביו"ש". 

אזולאי ציין כי ביוזמת אדלשטיין, ובסיוע של פיקוד העורף נפתחו בצפון ובדרום עשר תחנות נוספות של קופות החולים לחיסון נגד הקורונה, זאת מתוך רצון לתת שירות בפריסה ארצית. התחנות נפתחו בנהריה, קרית גת, כרמיאל, אילת, דימונה, ערד, צפת, קרית שמונה, שפרעם ושדרות, והן התווספו למתחמי החיסון שכבר קיימים.

"אך דא עקא שמהרשימה המלאה אותה מפרסם משרד הבריאות עולה, כי בכל מתחמי ההתחסנות, אין אף מתחם ביו"ש ובקעת הירדן. האוכלוסייה היהודית באזור יהודה ושומרון, מעצם היותה אזרחית מדינת ישראל, זכאית לשירותי בריאות באופן שווה לכלל אוכלוסיית ישראל. כחלק מההכרה בקיום הפערים בבריאות ובחיוניות הטיפול בין הישובים הנמצאים בתוך הקו הירוק לבין אלו הנמצאים מעבר לו, מן הראוי שמשרד הבריאות היה מקים תחנה נוספת בישובים אלו".

בסיכום דבריו כותב אזולאי: "אני מצר על כך שכחלק מהפריסה הארצית לא מצא משרד הבריאות את המקום לפתיחת מתחם ייעודי לחיסון נגד הקורונה גם באזורים אלו. לאור האמור, אני דורש מכבודו להקים באופן מידי עמדות חיסונים ברחבי יו"ש. אודה לטיפולך בהקדם".

צילום: דוברות