נתניהו: "נסגור את השמים במהירות, כמו בגל הראשון"

הדיון בקבינט הקורונה החל, וראש הממשלה דוחף לסגירה מהירה של נתב"ג ובידוד החוזרים מחו"ל. השרה רגב תציג מתווה של בדיקות ובידוד חלקי לחוזרים ממדינות ירוקות, ובידוד מלא לחוזרים ממדינות אדומות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/12/20 11:52 ו בטבת התשפא

נתניהו: "נסגור את השמים במהירות, כמו בגל הראשון"
נתב"ג בגל הראשון, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

החשש מהזן החדש של הקורונה מתעצם, ובממשלה נערכים לסגירת השמים ובידוד הנכנסים מחו"ל, במטרה לנסות ולמנוע את הגעתו לישראל, בתקווה שזה כבר לא מאוחר מדי. על פי דיווח ב-ynet, סדר היום שהופץ הבוקר (ב') לשרי הקבינט לקראת הדיון, שכבר החל, דולל, ונשאר בו רק הסעיף של סגירת השמים בהקדם האפשרי.

כמעט 3,000 נדבקים חדשים ביממה, מספר החולים קשה מזנק

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט כי "המוטציה מתפשטת בהרבה מאוד מדינות. המטרה לסגור את השמיים במהירות האפשרית וההצעה שעומדת כאן זה שמיד אזרחים זרים לא יכנסו למדינה. החל מעוד 48 שעות ישראלים שיחזרו יכנסו למלוניות". נתניהו הוסיף כי "אני מתכוון לסגור את השמיים במהירות האפשרית כמו בגל הראשון. אזרחים זרים לא ייכנסו למדינה".

ההצעה שהביאה שרת התחבורה מירי רגב לאישור השרים כללה שני שלבים בסגירת השמים: כל האזרחים החוזרים ממדינות ירוקות (שהן למעשה רק איחוד האמירויות ואיי סיישל) ב-48 השעות הקרובות לא יחויבו בבידוד במלונית, אך יחויבו בביצוע בדיקת קורונה בשדה התעופה, בבידוד של מספר ימים בבית ובבדיקה נוספת לאחר מכן. 


(נתניהו בפתח ישיבת הקבינט, אמש)

האזרחים החוזרים ממדינות אדומות ב-48 השעות הקרובות יחויבו בבידוד ביתי, כפי שנעשה עד היום, ולאחר מכן יחויבו כלל השבים מחו"ל בבידוד במלונית, כפי שהיה בגל הראשון. כבר אמש הודיע שר הביטחון גנץ כי פיקוד העורף נערך להפעלה מחודשת של מלוניות הבידוד. לאחר שבועיים תבוצע הערכת מצב נוספת לגבי סגירת השמים.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר מוקדם יותר היום, בביקור במרכז חיסונים של קופת חולים לאומית, כי משרדו ידרוש "בידוד ובדיקות לכל החוזרים מכל המדינות. נשים את הדברים על שולחנו של הקבינט". לדברי אדשטיין, "אין שום עדות לכך שהמוטציה עמידה לחיסון. אנחנו עדים לעובדה שקצב ההדבקה עלה. בקבינט הקורונה נראה מה אנחנו כממשלה צריכים לעשות כדי להבטיח שהזן הזה לא יגיע לישראל. אנחנו מודאגים מהכניסה של האנשים מהמדינות האלו וממדינות אחרות בעולם".

אדלשטיין התייחס גם להשפעת החיסונים ואמר כי "את השפעות החיסון נרגיש עוד חודשיים או שלושה. כרגע ההנחה היא שבלי צעדי ריסון, עוד אלפי אנשים יגיעו כבר בחודשיים הקרובים לבתי החולים כחלקם ימותו. זו לא הנחת יסוד שאני מוכן לעבוד איתה".