סקר מנדטים: התאוששות בליכוד, בימינה לא מצליחים לעצור את הנפילה

מפלגתו של סער ממשיכה לטלטל את המערכת הפוליטית, מקבלת 19 מנדטים ומתייצבת כמפלגה השנייה בגודלה. עיקר המנדטים נלקחים מימינה, שיורדת ל-13 מנדטים. הליכוד מתחזקת ל-29 מנדטים, ויש עתיד עולים ל-13

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/12/20 07:32 ג בטבת התשפא

סקר מנדטים: התאוששות בליכוד, בימינה לא מצליחים לעצור את הנפילה
לא יישבו יחד בממשלה. סער ונתניהו, צילום: מיכל פטאל, פלאש 90

הבחירות מתקרבות ואיתן סקרי המנדטים היומיים, כאשר סקר שפורסם הבוקר (ו') ב"מעריב", ממשיך את המגמות של הסקרים הקודמים, עם זינוק של גדעון סער, התחזקות קלה של הליכוד ונתניהו, וצניחה לממדים הטבעיים של ימינה ובנט. 

לפי הסקר, סער ושאשא ביטון, שרשמו אתמול (ה') את מפלגתם אצל רשם העמותות, והעניקו לה את השם, "תקווה חדשה - אחדות לישראל", מתבססת כמפלגה השנייה בגודלה עם 19 מנדטים. אך יחד עם זאת, היא נחלשת מעט לעומת הסקר הקודם, בו קיבלה 21.

הליכוד נשארת מתחת לרף 30 המנדטים, אך מתחזקת מעט ביחס לסקרים קודמים וזוכה ל-29 מנדטים. ימינה ממשיכה להיות המקור העיקרי למנדטים של סער, כאשר היא יורדת ל-13 מנדטים בלבד, אחרי שתוך שבועיים בודדים היא איבדה מספר דו ספרתי של מנדטים.

יש עתיד־תל"ם בראשות יאיר לפיד, מתאוששת ועולה בסקר הנוכחי ל־13 מנדטים ובכך משתווה לימינה, אחרי שבשבוע שעבר רשמה 11 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים, וש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים ממשיכות לשמור על גודלן ויציבות יחסית בסקרים. 

כחול לבן בראשות בני גנץ, בלמה מעט את איבוד המנדטים ועולה ל-7 מנדטים, ליברמן וישראל ביתנו זוכים גם לשבעה מנדטים, ואילו מרצ ממשיכים להיות קרובים לאחוז החסימה עם חמישה מנדטים בלבד.

מפת הגושים מראה כי גוש ימין- חרדים יזכה ל-60 מנדטים בדיוק, ולא תוכל להרכיב ממשלה, זאת אחרי הבטחת סער כי לא ישב עם נתניהו. גם סיכוייו של סער לא גבוהים כאשר קואליציה בראשותו, עם בנט, לפיד, ליברמן וגנץ מקבלת רק 59 מנדטים.

בשאלת מידת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך להוביל בבטחה עם 37 אחוזי תמיכה מהציבור, במקום השני מתייצב גדעון סער עם 16 אחוזים. בנט ולפיד, נמצאים מאחור עם עשרה אחוזי תמיכה בלבד.