במטרה לעודד את הציבור, הוצע לידוענים להתחסן ראשונים

גורמים שונים פנו למובילי דעת קהל ומפורסמים על מנת לבדוק אפשרות שיקבלו את החיסון לקורונה לפני כולם. בעקבות חשיפת המידע משרד הבריאות הורה שלא לתת חיסונים לידוענים אם אינם בקבוצת סיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/20 15:27 ב בטבת התשפא

במטרה לעודד את הציבור, הוצע לידוענים להתחסן ראשונים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ישראל נערכת לקבלת מיליוני חיסונים בחודשים הקרובים, אך ניתנה התחושה כי רבים בישראל הודיעו כי יתנגדו להתחסן. כדי לנסות ולעורר את הציבור כן להתחסן, גורמים שונים פנו אל מספר ידוענים ומובילי דעת קהל שיתחסנו ראשונים ובכך ישפיעו על הציבור להתחסן גם כן. על חשיפת הפרשה ב-ynet, בחלק מהמקרים נבדקה אף אפשרות של תשלום תמורת הפרסום, אך שניים מהמעורים בפרשה סיפרו כי חלק מהידוענים סירבו להתחסן בשל חוסר ההגינות שבדבר.

עם פרסום הידיעה מיהרו במשרד הבריאות להודיע לבתי החולים כי לא יעניקו חיסון עבור ידוענים שלא נכללים בקבוצות הסיכון. "אין סיבה שידוען בן 30 יתחסן קודם כדי לשמש דוגמה, ואז יגיעו אנשים בני גילו להתחסן ולא יוכלו" מסרו גורמים מהמשרד. אל קריאות ההתנגדות הצטרף גם הזמר עידן עמדי שקרא לחבריו לסרב לכל עסקה שכזו: "קורא לכל המפורסמים והמשפיענים לא להתחסן עד שכל האוכלוסיות שבסיכון יקבלו חיסון או לחילופין שיהיו מנות זמינות לכולם". ממקורבים לזמר אמרו כי עסקה דומה הוצעה לו, ואף חיסונים לבני משפחתו. 

אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה אל אזרחי ישראל וביקש ללכת להתחסן, לא להיכנס ל"אווירת סוף קורס" ולהמשיך לשמור על הכללים. "שלום לכם, אני מדבר מהבידוד", פתח נתניהו. "ביום שישי אני אצא ממנו ובמוצאי שבת אני אלך להתחסן. ביקשתי להיות המחוסן הראשון כדי לשמש דוגמה ולשכנע אתכם שאפשר להתחסן וצריך להתחסן. עד סוף ינואר יהיו לנו כאן מיליונים רבים של חיסונים. עמלתי קשה מאוד כדי להביא אותם ואני מבקש מכם - תשתמשו בהם!".