ראש הממשלה: "ביקשתי להתחסן ראשון כדי לשמש דוגמה"

בנימין נתניהו מבקש מאזרחי ישראל ללכת ולהתחסן, ואומר כי עד סוף ינואר יהיו עוד מיליונים רבים של חיסונים. "עמלתי קשה מאוד כדי להביא אותם ואני מבקש מכם - תשתמשו בהם!"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/12/20 18:20 א בטבת התשפא

ראש הממשלה: "ביקשתי להתחסן ראשון כדי לשמש דוגמה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה הערב (ד') אל אזרחי ישראל וביקש ללכת להתחסן, לא להיכנס ל"אווירת סוף קורס" ולהמשיך לשמור על הכללים. "שלום לכם, אני מדבר מהבידוד", פתח נתניהו. "ביום שישי אני אצא ממנו ובמוצאי שבת אני אלך להתחסן. ביקשתי להיות המחוסן הראשון כדי לשמש דוגמה ולשכנע אתכם שאפשר להתחסן וצריך להתחסן. עד סוף ינואר יהיו לנו כאן מיליונים רבים של חיסונים. עמלתי קשה מאוד כדי להביא אותם ואני מבקש מכם - תשתמשו בהם!".

מתי יחל מבצע החיסונים ומי הראשון להתחסן | כל הפרטים

נתניהו הזכיר את סדר העדיפויות למתן קבלת החיסונים. "ועדת מקצועית קבעה גם את סדר מתן העדיפות לחיסונים, קודם כל הם קבעו: הסגל הרפואי ומד"א יקבלו ראשונים, לאחר מכן קשישים והמטפלים שלהם בדיור המוגן. אחר כך האוכלוסייה מעל גיל 60 ואחר כך בעלי מחלות רקע מסוכנות בזמן הקורונה. אחריהם - שאר האוכלוסייה". 

"הם גם קבעו מי לא יחוסן: לא ילדים, לא נשים בהריון, לא בעלי אלרגיות חריפות וכמובן לא אלה שכבר החלימו מהקורונה. זה בסך הכל משאיר כ-6 מיליון איש. יש לנו די והותר לכולם. אם כולם יתחסנו - יהיו לנו עודפים רבים. לכן, הוועדה המקצועית קבעה שאם יתברר באמת שיש לנו הרבה עודפים אז הם יאפשרו לכלל האוכלוסייה להתחסן יותר מהר ואני מצפה שזה יקרה מהר מאוד. הם יודיעו על התאריכים המדויקים".  

ראש הממשלה הזכיר את מצב תחלואת הקורונה במדינות אחרות ואת נתוני התמותה. "אנחנו יכולים להימנע מזה. אסור להיכנס לאווירת סוף קורס. הייתי בצבא ראיתי מה זה סוף קורס, תמיד יש מישהו שלא שומר על הכללים ואיזה קומנדקר מתהפך או עולים על מוקש וסתם מאבדים חיים, סתם טרגדיות. את זה אפשר למנוע. התחלואה עכשיו עולה כי אנשים באווירת סוף קורס. אנחנו בממוצע של 2,000 נדבקים ביום ואם נגיע ל-2,500 נצטרך ללכת לריסון מהודק ואפשר למנוע את זה".

נתניהו סיים את דבריו וביקש להמשיך לשמור על הכללים. "אני מבקש שכל אחד יסתכל על עצמו ויגיד "מה אני עושה כדי לשמור על הכללים". הנה, אני יושב פה בבית, ראש הממשלה בבידוד, אני שומר על כל הכללים. זה מה שגם אתם צריכים לעשות. תשמרו על עצמכם, תשמרו על אחרים אנחנו יוצאים מהקורונה, אפשר לצאת בלי שום מחיר נוסף רציני. לא כלכלי, לא בחיי אדם ולא בבריאות. אנא עשו זאת ולכו להתחסן. שיהיה לכם חג שמח!".