אדלשטיין: הדרכון הירוק יאפשר כניסה למקומות שיהיו מוגבלים למי שלא התחסן

השר אדלשטיין בסקירה על החיסונים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת: "עם כל הכבוד למפיצי השקרים, כל הזמן יש אלינו פניות להתחסן של ראשי רשויות, ידוענים ורופאים, שרוצים לתת דוגמה אישית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/12/20 11:47 א בטבת התשפא

אדלשטיין: הדרכון הירוק יאפשר כניסה למקומות שיהיו מוגבלים למי שלא התחסן
אדלשטיין בוועדה, צילום: דוברות הכנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין ואנשי המקצוע של משרדו נתנו היום (ד') סקירה בנושא החיסונים לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. בדבריו התייחס השר גם לח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו, בלי לנקוב בשמו, שבשבוע שעבר קרא לאנשים לא להתחסן.

הקורונה בישראל: קרוב ל-3,000 מאומתים ביממה, שיעור הנדבקים מזנק

"אני רגוע לגבי טיב החיסונים. הם נבדקו בכל צורה אפשרית. גם אתמול אדם שאני מאוד מעריך באופן אישי, הרב אלימלך פירר, הוציא, על דעת כל גדולי ישראל, קריאה ללכת להתחסן. מיטב הרופאים איתם דיברתי גם מאשרים את בטיחות החיסונים. בנושא של היערכות לוגיסטית, תעדופים, היערכות קופות חולים - אני רגוע". 

לדברי שר הבריאות, "המשימה העיקרית שלי היא להילחם בפייק ניוז בשבועות ובחודשים הקרובים. אני רואה לאורך התקופה כל מיני אנשים, כולל חברי כנסת, שמתחילים להפיץ פייק ניוז, לדבר על 'חיסונים מסוכנים', וקוראים לאנשים לא להתחסן. לאנשים האלו לא רק שאין טיפת אחריות, גם לא הכנה למצפון. 

https://youtu.be/uTeuWf93A60

"אתה לא רוצה להתחסן - אל תתחסן. אבל אל תיכנס לתחומים שאתה לא מבין בהם ואל תפיץ את הדברים האלה", תקף אדלשטיין. "אולי כך תגרום למישהו שישמע לשטויות האלה, לא יתחסן ותגרום לו למות. לא כל כותרת, לא כל ידיעה צריכה למשוך תשומת לב".

אדלשטיין הוסיף כי "אנחנו נמסור את כל המידע ונעקוב מעקב צמוד על מה שקורה לכל אחד מהמתחסנים. אנחנו ערוכים בישראל עם 4 קופות החולים. אמרנו 27 לחודש שזה התאריך. יש את כל הסיכויים שנקדים. כבר שבוע הבא הצוותים הרפואיים ולאחר מכן כלל האזרחים. לא ניתן לעם ישראל שום חיסון שאנחנו לא סומכים עליו במאה אחוז".