האב ספד לשני בניו שנהרגו בתאונה: "ידידיה לך עם אלישיב ותן לו יד"

יעקב יונגרייס, אביהם של ידידיה ואלישיב ז"ל, בני ה-5 וה-7 שנהרגו בתאונת הדרכים בכביש 1 ביום שישי, ספד בהלווייתם: "תגידו לריבונו של עולם שייתן לנו כוח להמשיך את אותה שמחה שהייתה לנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/20 14:58 כז בכסלו התשפא

האב ספד לשני בניו שנהרגו בתאונה: "ידידיה לך עם אלישיב ותן לו יד"
התאונה בכביש 1, צילום: דוברות איחוד הצלה

האחים ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס, בני ה-5 וה-7, שנהרגו בתאונת הדרכים ביום שישי בכביש 1, הובאו הלילה (א') למנוחות, בהר המנוחות בירושלים. אביהם, יעקב, ספד להם: "תגידו לריבונו של עולם שייתן לנו כוח להמשיך את אותה שמחה שהייתה לנו", אמר האב.

ידידיה ואלישיב נהרגו בתאונה: "שדה הקטל של כבישי ישראל גבה מאיתנו מחיר נורא"

"אנחנו נמצאים בתוך ימי חנוכה, כולם מכירים את השיר: 'באנו חושך לגרש', כל אחד זה אור קטן, ריבונו של עולם נתן לנו משימה כעם ישראל להאיר את החושך בעולם הזה בתוכן רוחני על פי הדרך שהוא הציב לנו. ריבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שהשתדלנו לחנך את הנשמות הללו. האור שלכם ימשיך להאיר אצלנו, לכו לפני כיסא הכבוד ותגידו לריבונו של עולם שייתן לנו כוח להמשיך את אותו שמחה שהייתה לנו"

האב סיפר על הדלקת נר ראשון של חנוכה עם ילדיו, ערב לפני התאונה: "רק ביום חמישי האחרון, איזה ריקודים עשינו במרפסת, איך התרגשנו, איך התלהבתם מהסביבון הפתעות של אבא ואמא, עם כל השמחה הזאת תעלו למעלה. תהיו מליצי יושר עלינו שיהיה לנו כוח לעמוד באתגר המטורף הזה.

"מדי לילה היינו אומרים יחד 'קריאת שמע' עם הילדים", סיפר האב, "כשהאחות הקטנה טליה לא הייתה נרדמת - אלישיב ז"ל היה מרדים אותה בשיר 'המלאך הגואל אותי', ידידיה, לך עם אלישיב ותן לו יד, יש לכם בשמיים סבא וסבתא משני הצדדים - קבלו אותם ותראו להם את הדרך ותחבקו אותם".

אחיהם של הילדים, יאיר, ודודם בן ה-25 שנהג ברכב נפצעו בתאונה. היישוב בית אל מסר הודעה: "משפחת בית אל מודיע בצער רב על אסון כבד שפקד את היישוב עם מותם בתאונת דרכים בכביש 1 של ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס, ילדיהם של יעקב ורחל יונגרייס ונכדיהם של אבי ואורה כהן. בן נוסף, יאיר, נפצע וזקוק לתפילות".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר כי "משפחת היישוב בית אל אבלה וכואבת עם משפחת יונגרייס על הטרגדיה שקרתה להם עם מותם של שני הילדים הרכים בשנים ידידיה חיים ואלישיב.
אנו נעשה ככל שביכולתנו עם צוותי הסיוע של המועצה ועם הקהילה הנפלאה של בית אל להעניק להורים יעקב ורחל והסבים והסבתות את כל התמיכה והסיוע בשעה קשה זאת. כולי תפילה ששדה הקטל של כבישי ישראל יפסיק לגבות מאיתנו מחיר כה כבד ונורא. יהיה זכרם ברוך".

פראמדיק במד"א אילן גור ארי סיפר על התאונה: "כשהגענו למקום ראינו רכב שהתנגש במשאית, מחוץ לרכב שכבו 4 נפגעים, ילד כבן כבן 5 וילד כבן 7 היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה, עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום, נער כבן 14 ונהג הרכב כבן 25 סבלו מחבלה רב מערכתית קשה לאחר טיפול ראשוני בשטח פנינו אותם בדחיפות לבית החולים שמצבם מוגדר קשה".