מבחן TIMSS הבינלאומי: תלמידי ישראל זינקו למקום ה-9 במתמטיקה

מחקר המתפרסם אחת לארבע שנים מראה קפיצה גדולה בציוני מתמטיקה ומדעים של תלמידי ישראל, שגבוהים בהרבה מהממוצע הבינלאומי. עוד מראה המחקר כי אחוז המצטיינים בישראל במקצועות אלו גבוה פי 3 מאחוז המצטיינים העולמי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/12/20 14:34 כב בכסלו התשפא

מבחן TIMSS הבינלאומי: תלמידי ישראל זינקו למקום ה-9 במתמטיקה
עלו למקום ה-9 במתמטיקה, צילום: Hadas Parush/Flash90

תוצאות מבחן TIMSS הבינלאומי התפרסמו הבוקר (ג') והראו כי תלמידי ישראל זינקו משנת 2015 במקצוע המתמטיקה מהמקום ה-16 למקום ה-9 בעולם, עם ניקוד של 519 שגבוה בהרבה מהממוצע הבינלאומי שעומד על 489 נקודות. 

גם בתחום המדעים נרשם זינוק של 14 נקודות ובסך הכול 513 נקודות, גבוה ב-23 נקודות מהממוצע העולמי. "טימס" הוא מחקר בין-לאומי מקיף, הנערך על ידי הארגון הבין-לאומי להערכת הישגים בחינוך במחזוריות של אחת לארבע שנים.

מטרת מחקר טימס היא להעריך את הידע והמיומנויות של תלמידי ‏כיתות ח' במתמטיקה ובמדעים, ואת ההקשר החינוכי של הוראת מקצועות אלו במדינות השונות. התוצאות הנוכחיות מראות כי שיעורי התלמידים המצטיינים בישראל במתמטיקה - 15 אחוזים, ובמדעים - 12 אחוזים, גבוהים בהרבה מהשיעור החציוני הבין-לאומי שעומד על 5 אחוזים במתמטיקה ו-7 אחוזים במדעים.

יוזם התכנית "לתת 5" במשרד החינוך שדחפה לחמש יחידות במתמטיקה, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט אמר בתגובה כי "הצלחנו בענק. זו בשורה אדירה והישג אדיר לתלמידי ישראל במתמטיקה. זהו העתיד שלנו. זו בשורה אדירה והישג אדיר לתלמידי ישראל במתמטיקה. תלמידי ישראל זינקו מהמקום ה-16 למקום ה-9 בעולם בהישגים במתמטיקה. הפערים קטנו ואלה במבחנים בינלאומיים, לא פנימיים, אלא הבינלאומיים".

"גם הפערים החברתיים הצטמצמו", אמר בנט והוסיף כי, "נרשמה ירידה חדה של כ-10 אחוזים בשיעורי התלמידים דוברי הערבית המתקשים במתמטיקה או במדעים. אני גאה לראות שהעבודה הקשה שהשקענו בנושאים הללו במהלך כהונתי כשר החינוך נושאת פרי וילדי ישראל מובילים במדדים הללו.
זה בזכות המאמצים האדירים של המורים, המנהלים, מערכת החינוך וההבנה שהעתיד שלנו תלוי בעוצמה המדעית והמתמטית של ילדי ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן