נתניהו קורא לפני הסגר הלילי: "אל תשמעו לפופוליזם - עשינו את ההחלטות הנכונות"

ראש הממשלה אירח את מקבילו מסלובניה אחרי ההחלטה על הטלת סגר לילי בתקופה הקרובה ואמר: "אסור לאבד אנשים סתם. אני צריך את שיתוף הפעולה שלכם גם במילוי ההגבלות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/12/20 12:28 כב בכסלו התשפא

נתניהו קורא לפני הסגר הלילי: "אל תשמעו לפופוליזם - עשינו את ההחלטות הנכונות"
נתניהו עם ראש הממשלה הסלובני, צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (ג') עם ראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה במשרד ראש הממשלה והתייחס בין היתר להחלטת הקבינט אמש על הטלת סגר לילי שיחל מחר בלילה ויימשך שבועיים.

"כינסתי אתמול את קבינט הקורונה כדי לדון בדרכים להורדת התחלואה ומקדם ההדבקה שזינקו באופן דרמטי בימים האחרונים", אמר נתניהו, והודיע כי החל "ממחר נפעיל תכנית שמטרתה להוריד את התחלואה תוך הימנעות מסגר. אנחנו שוקלים שורה של צעדים. שנצטרך להחליט עליהם הערב לרבות השאלה של עוצר לילי".

ראש הממשלה אמר כי יהיו "הגבלות בין אזורים, הידוק אזורים אדומים וכדומה. ביקשתי להמשיך להפעיל את תכנית האיים הירוקים, אבל זה כנראה יחייב חקיקה. וחשוב להגיד - רואים את הסוף. החיסונים יגיעו, בימים הקרובים יהיו כאן החיסונים הראשונים. אבל אסור לנו כמו במלחמה, כשרואים את סוף המלחמה, לאבד אנשים סתם. אנשים ימותו, אנשים יחלו במחלה קשה - סתם. אני צריך את שיתוף הפעולה שלכם גם במילוי ההנחיות של משרד הבריאות וגם ההגבלות".

"אנחנו מצליחים להילחם בקורונה ורואים את הסוף" אמר נתניהו וביקש מהציבור: "שתפו איתנו פעולה, אל תשמעו לפופוליזם, אנחנו עושים את ההחלטות הנכונות". 

ראשי הממשלות במירפוק חגיגי

ראשי הממשלות במירפוק חגיגיצילום: חיים צח/ לע"מ

בהמשך התייחס ראש הממשלה לחתימה על הסכמי אברהם עם איחוד האמירויות ובחריין וסודאן, וחשף כי "עוד מדינות יבואו, וזו מציאות חדשה לחלוטין ממה שחשבנו. במשרדי החוץ של אירופה וכמה מחברינו האירופים מבינים זאת, אני שמח שאתה מבין", אמר נתניהו לראש הממשלה הסלובני. 

"בדיוק איש עסקים קנה את בית"ר ירושלים", סיפר ראש הממשלה, "זה מראה לך איך דברים משתנים במהירות, ואני מקווה שתוכל לקדם בתפקידך כראש הממשלה לאיחוד שזהו עולם אחר ואלה הזדמנויות אחרות, בריתות אחרות".