נציגי הימין החרימו את הדיון - הוועדה למינוי שופטים תתכנס בכל זאת

רגב, האוזר ומארק הודיעו כי לא יגיעו לדיון הוועדה, כדי למנוע את קידומם של שני שופטים עליהם לא הושגה הסכמה. בעקבות ייעוץ משפטי, הוועדה תתכנס, מכיוון שהחוק אוסר זאת רק במקרה של פרישת חברי הוועדה ולא רק אי הגעה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/12/20 19:59 כ בכסלו התשפא

נציגי הימין החרימו את הדיון - הוועדה למינוי שופטים תתכנס בכל זאת
ניצח את נציגי הימין. ניסנקורן , צילום: אלעד מלכה לשכת שר המשפטים

שרת התחבורה מירי רגב וחברי הכנסת צבי האוזר ואסנת מארק החליטו לא להגיע לדיון הוועדה למינוי שופטים, זאת במחאה על כוונת הוועדה למנות שני שופטים באופן חד צדדי, ובלי שהושגה הסכמה רחבה בין חברי הוועדה. המחשבה שעמדה מאחורי המעשה הייתה שבכך הם יצליחו לסכל את בחירת שני השופטים, אך בסוף, הדבר לא עלה בידם.

בייעוץ משפטי שהעבירה יועמ"שית משרד המשפטים לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ולנשיאת העליון אסתר חיות שחברים בוועדה, נאמר כי הוועדה יכולה להתכנס גם בלי נוכחות כל חבריה. נציגי הימין סברו כי עצם היעדרותם תוכל למנוע את הכינוס, אך הייעוץ המשפטי הבהיר כי רק במקרה של התפטרות שתוביל למצב שאין בוועדה יותר משבעה חברים, רק אז לא תוכל הוועדה להתכנס.

שני השופטים שעומדים בעין הסערה בשל הרצון לקדמם הם עבאס עאסי, שימונה לשופט בבית משפט המחוזי, והישאל שביטה לשימונה לשופט בבית משפט השלום למשפחה. את האחרון ניסתה הוועדה למנות בעבר – אך לא הצליחה בכך משום שייצג מחבלים במספר מקרים. לגבי עאסי, עלו טענות כי פסיקותיו הן חד צדדיות לטובת ערבים ונגד יהודים.