ניסנקורן ניצח בוועדה: 11 שופטים חדשים מונו

לראשונה מזה שנתיים התכנסה הוועדה לבחירת שופטים, כדי להכריע על מינויים חדשים. ניסנקורן יצא כשידו על העליונה, לאחר שנציגי עורכי הדין הצביעו עם נציגי השופטים, בניגוד לתקופת כהונתה של איילת שקד, ותמכו בהצעותיו. מועמדי הליכוד לא מונו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/20 07:56 כט בחשון התשפא

ניסנקורן ניצח בוועדה: 11 שופטים חדשים מונו
ניצח בוועדה. שר המשפטים אבי ניסנקורן., צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הוועדה לבחירת שופטים בחרה אמש (א') 11 שופטים ושופטות לבתי משפט השלום והמחוזי ברחבי הארץ. זוהי הפעם הראשונה מזה שנתיים, שהוועדה מתכנסת למינוי שופטים, לאחר שכל פעילותה הוקפאה בשל שלוש מערכות הבחירות.

הדיון בוועדה נמשך כחמש שעות, כאשר במהלכו עלו הטונים מספר פעמים. עיקר העימותים התרחשו בין שר המשפטים אבי ניסנקורן שמשמש כיו"ר הוועדה, ובין נציגות הליכוד, שרת התחבורה מירי רגב וחברת הכנסת אסנת מארק.

השתיים ניסו לקדם את מועמדותם של שופטים בעלי עמדות שמרניות, כדוגמת השופטת נאוה ברוורמן, (אשתו של מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן) ורון סולקין שהיה מועמד לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. בסיום הדיון, ובעקבות תמיכת נציגי עורכי הדין, יצא ניסנקורן כשידו על העליונה כאשר סולקין לא מונה, והוסכם כי שמה של ברוורמן יעלה שוב בישיבת הוועדה בתחילת דצמבר.

שאר המינויים: לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מונו הרשמת קארין ליבר-לוין, הרשמת תמר עציון פלץ ועו"ד שרון שביט כפתורי. לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נבחר הרשם עמי רוטמן. לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע נבחר עו"ד עדו בן-צור. לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד מונו השופטת מרב בן-ארי והשופט עידו דרויאן-גמליאל. לבית המשפט המחוזי בתל אביב מונו השופטת יעל בלכר, השופטת נועה גרוסמן והשופט עודד מאור. לבית המשפט המחוזי בבאר שבע מונה השופט גיל דניאל.

חברת הוועדה, השרה מירי רגב צייצה התום הדיון: ישיבה ראשונה שלי במסגרת הוועדה לבחירת שופטים הסתיימה הערב עם הישגים חשובים לציבור: בניגוד לעבר, לא מונו רק שופטים מהפרקליטות, אלא גם מהמגזר הפרטי, מונו שופטים מהפריפריה וגם מהציונות הדתית, באופן שישקף את הגיוון הקיים בחברה הישראלית.