שירביט הודיעה כי לא תשלם את הכופר - וההאקרים פרסמו מידע חסוי

בחברת הביטוח שהאקרים פרצו לחשבונותיה הודיעו כי לא ישלמו את הכופר: "לא ניכנע לטרור" - והפורצים פרסמו מסמכי אשפוז עם פרטים רפואיים חסויים של לקוחות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/12/20 09:49 יח בכסלו התשפא

שירביט הודיעה כי לא תשלם את הכופר - וההאקרים פרסמו מידע חסוי
האקר, צילום: shutterstock

סאגת הפריצה לחברת הביטוח 'שירביט' נמשכת. אחרי שההאקרים שפרצו למאגרי המידע של החברה, המזדהים כקבוצת BlackShadow, דרשו משירביט לשלם להם 50 ביטקוין (סכום השווה לכמיליון דולר), בתמורה לאי הפצת המידע, והציבו אולטימטום של 24 שעות, הודיעה החברה הבוקר (ו'), 20 דקות לפני מועד תפוגת האולטימטום, כי החברה לא תשלם את הכופר.

ההאקרים לשירביט: יש לכם 24 שעות להעביר לנו מיליון דולר

ההאקרים הודיעו בערוץ הטלגרם שהם מפעילים כי "נראה שהדלפת מידע על לקוחות, עובדים בחברה ועובדי מדינה אינה חשובה לחברה, נקיים את הבטחתנו ב-09:00". ואכן פרסמו בשעה הנקובה מסמכים של מבוטחי החברה, הכוללים מסמכים רפואיים חסויים, צילומי צ'קים, רישיונות רכב ותעודות זהות.

בהודעת החברה נאמר כי "'שירביט' מודיעה כי החליטה שלא להיענות לדרישות הכופר, ולהמשיך לפעול בכל המישורים כדי להגן על המידע של לקוחות החברה ועובדיה. במהלך המשא-ומתן שנוהל לאורך כל הלילה הגיעו כל הגורמים המקצועיים למסקנה גורפת כי לטרור הסייבר יש עניין בפגיעה אסטרטגית, ולא עומד מאחוריו מניע כספי כלשהו. הנהלת 'שירביט' החליטה לנהוג בהם כפי שיש לנהוג בתוקפים ולא להיכנע לאיומים מצד גורמים בעלי מניעים אסטרטגיים".


(שיחה שהפיצו ההאקרים של לקוחה עם חברת שירביט, באדיבות ynet)

ב'שירביט' ציינו כי הם מלווים מקרוב על ידי שורת גורמים ממלכתיים המעורבים בניהול האירוע. "אנשי החברה ממשיכים לעקוב אחר כל התפתחות ומעדכנים את קהל הלקוחות באופן שוטף ככל שנדרש. 'שירביט' פועלת בתיאום ובליווי צמוד של מערך הסייבר הלאומי, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, משטרת ישראל, הרשות להגנת הפרטיות וגורמים ממלכתיים נוספים".

מנכ"ל שירביט, צביקה ליבושור, אמר כי "שירביט' מתמודדת עם מתקפת סייבר עוינת שמאחוריה עומד גורם המבקש לבצע פגיעה אסטרטגית. החברה לא תיכנע לטרור מסוג זה ותפעל בדרכים העומדות לרשותה להגן על לקוחות החברה ועל המידע המצוי בחברה, בתיאום עם כלל הרשויות הממלכתיות המלוות מקרוב מאוד את ניהול האירוע".