ההאקרים לשירביט: יש לכם 24 שעות להעביר לנו מיליון דולר

קבוצת ההאקרים שפרצה לשרתי חברת הביטוח, פרסמה את דרישת הכופר שלה: "יש לכם 24 שעות להעביר לחשבון שלנו 50 יחידות ביטקוין". אם אחרי 72 שעות לא ישולם הכופר – "נמכור את המידע שיש ברשותנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/12/20 07:31 יז בכסלו התשפא

ההאקרים לשירביט: יש לכם 24 שעות להעביר לנו מיליון דולר
צילום: shutterstock

קבוצת ההאקרים Black Shadow, האחראית על הפריצה לשרתי חברת הביטוח שירביט, פרסמה הלילה (בין ד' ל-ה') דרישת כופר בחשבון הטלגרם שלה. בתמורה לאי הפצת מידע, דרשה קבוצת ההאקרים מהחברה להעביר לחשבונה 50 יחידות של מטבע הביטקוין, סכום של כמיליון דולרים. 

בנוסף, איימו ההאקרים שאם בשירביט לא ייענו לדרישתם, סכום הכופר יתפח - עד שהמידע יימכר לידיים זרות. "יש לכם 24 שעות להעביר 50 יחידות ביטקוין לחשבון שלנו, ובתמורה אנחנו לא נחשוף את המידע ולא נמכור אותו לאף אחד. אם לא תשלמו בתוך 24 שעות – הסכום יעלה ל-100 יחידות ביטקוין, וביום השלישי תצטרכו לשלם 200 יחידות ביטקוין. לאחר מכן – אנחנו נמכור את המידע לאחרים". 

זמן קצר לפני פרסום דרישתם, חשפו ההאקרים כי יש בידיהם קובץ נוסף ובו 300 מסמכי החברה. בהודעה איימו ההאקרים כי כל עיכוב בהעברת התשלום ייענה בפרסום מידע. "בתום כל 24 שעות, אנחנו נדליף חלקים מהמידע שאספנו מהשרתים של שירביט. הזמן שלכם יתחיל להיספר בשעה 9:00 בבוקר – לפי שעון ירושלים".

בתגובה לאירוע החריג, אמר מנכ"ל החברה צבי לייבשור: "חברת הביטוח שירביט מציבה את הבטיחות והשירות של לקוחותיה בראש סדר העדיפויות שלה והיא מדורגת שנה אחר שנה בין חברות הביטוח המובילות בישראל בתחומי פעילותה". עוד הוא אמר: "שירביט השקיעה מיליוני שקלים באבטחת מאגרי מידע והגנה מפני מתקפות סייבר ועומדת בכל דרישות הרגולציה המחמירות בתחום זה".