בג"ץ בצו לממשלה: למנות מפכ"ל "במהירות הראויה"

שופטי בג"ץ הוציאו צו מוחלט, המורה לממשלה להביא מינוי מפכ"ל לוועדה למינוי בכירים "במהירות הראויה", אחרי שנתיים ללא מפכ"ל מכהן, עם זאת, לא נקבע לוח זמנים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/12/20 21:08 יז בכסלו התשפא

בג"ץ בצו לממשלה: למנות מפכ"ל "במהירות הראויה"
מ"מ המפכל, ניצב מוטי כהן, צילום: דוברות המשטרה

בקרוב נראה מינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל? אחרי שנתיים בהן אין בישראל מפכ"ל קבוע, ומי שמכהן בתפקיד הוא מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הורו הערב (ה') שופטי בג"ץ לממשלה למנות מפכ"ל קבוע במהירות האפשרית. עם זאת, לא נקבע לוח זמנים לביצוע המינוי.

הצו שהוציאו שופטי בג"ץ הוא צו מוחלט, המורה לממשלה לפעול, בניגוד לצו על תנאי, שרק מורה לנמק מדוע הדבר לא קרה. הצו הוצא לאחר דיון בו השתתף נציג היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו הושמעה עמדת היועץ שתמך בצו שכזה.

"לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה", נאמר בצו של בג"ץ, שהוצא בתשובה לעתירת תנועת אומ"ץ. "משלא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל באמצעות העברת שם של מועמד לתפקיד מפכ"ל בפני הוועדה, ובשים לב גם לפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום - סבור היועמ"ש כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי גם בעתירה דנן, לעניין הבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה במהירות הראויה", נאמר עוד.

בכירים במשטרה אמרו ל'וואלה' כי הם "מצפים להחלטה למנות מפכ"ל באופן מידי לטובת הארגון ואזרחי המדינה".