"שוקלים הגבלות נוספות כדי להילחם בתחלואה"

מנכ"ל משרד הבריאות אומר כי נכון לעכשיו אין כוונה לעצור את חזרת התלמידים לבתי הספר, אך לדבריו, "אנחנו בהחלט שוקלים אם להתקדם בתוכנית ששת השלבים, ואם לא להתקדם - במקרה הרע - לסוג לאחור"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/12/20 18:26 יז בכסלו התשפא

"שוקלים הגבלות נוספות כדי להילחם בתחלואה"
קורונה, צילום: shutterstock

התחלואה בישראל ממשיכה לטפס בקצב מסחרר, ובמשרד הבריאות נערכים להחזיר הגבלות. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום (ה') בתדרוך לתקשורת כי משרדו נערך להחזיר הגבלות, אם לא ישתפר מצב התחלואה.

באמ"ן מזהירים: "לשקול חזרה מחלק מההקלות כדי לבלום את העליה בתחלואה"

"יש עלייה בתחלואה גם במגזר הכללי", אמר לוי. "אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות. 26 ערים אדומות ו-28 ערים צהובות אחראיות על 40% מהתחלואה". לדבריו, במשרד הבריאות שוקלים את כל התרחישים, מעצירת ההקלות ועד להחזרה של חלק מההגבלות: "אנחנו בהחלט שוקלים אם להתקדם בתוכנית ששת השלבים, ואם לא להתקדם - במקרה הרע - לסגת לאחור".

לדבריו, יש עלייה ניכרת בתחלואה בימים האחרונים: "שיעור המאומתים הוא 2.6%, וה-R הוא 1.2. הנתונים האלו מעידים על העלייה. בתחילת נובמבר היו בין 500-600 מאומתים ביום, אבל אין עלייה משמעותית במאושפזים במצב קשה או בתמותה". על החזרת כיתות ז' עד י' שצפויות לחזור ללימודים ביום ראשון אמר לוי כי הפתיחה תימשך כמתוכנן: "אנחנו לא מתכוונים לעצור, אלא אם יהיו נתונים אחרים", אמר.

על ההיערכות לקבלת החיסונים אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו נערכים כעת לקבלת חיסונים נגד קורונה ומשלימים את העבודה באמצעות מספר רב של מומחים באשר לסדר הקדימויות בחיסון, ונערכים לקבל את החיסונים שיגיעו בגל הקרוב בהיבט הלוגיסטי ובהיבט השינוע", הוא הוסיף. "יחד עם זאת, למרות שזה נותן איזשהו מקום לאופטימיות, אסור להיות שאננים. חייבים להמשיך לנהוג כשורה עם מסכות, היגיינה ומרחק. זה יכול להיות בעוכרינו".

הוא העריך כי בין 700 אלף למיליון בני אדם נדבקו בקורונה בישראל מאז פרוץ המגפה, בהם גם רבים שלא אובחנו. נתוני משרד הבריאות מלמדים עד כה על כ-340 אלף נדבקים בקורונה.

קניון אילון ביום שישי, עם פתיחתו במסגרת המתווה

קניון אילון ביום שישי, עם פתיחתו במסגרת המתווהצילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

על פיילוט הקניונים והבלאגן שיצר אמר פרופ' לוי: "אנשים התגודדו בתורים ולכן הפנמנו את הלקחים והגבלנו את מספר הנכנסים לקניון. יש התנהגות טובה יותר בימי החול השבוע. לקראת מחר נסכם את הפיילוט ונחליט מה להמליץ לקבינט".

אתמול נשבר שיא של חודש וחצי בתחלואה בישראל, כש-1,523 בני אדם אומתו כחיוביים לקורונה, מתוך כשבעים אלף בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש. מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 11,751, אחרי שכבר ירד אל מתחת ל-8,000.

בבתי החולים מאושפזים נכון להיום 267 חולים במצב קשה, כש-99 מתוכם מונשמים. מאז אמש נפטרו שישה בני אדם מקורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 2,883.