ירידה בתמיכה בפלשתינים בשורת החלטות אנטי-ישראליות באו"ם

כמדי שנה, העצרת הכללית של האו"ם התכנסה להצבעה על שורת החלטות אנטי-ישראליות אשר מוגשות ביוזמת הפלשתינים. בניגוד לעבר, התמיכה בהחלטות ירדה. השגריר ארדן: "מדובר במסר ברור נגד האפליה כלפי ישראל באו"ם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/12/20 07:49 יז בכסלו התשפא

ירידה בתמיכה בפלשתינים בשורת החלטות אנטי-ישראליות באו"ם
צילום: shutterstock

העצרת הכללית של האו"ם התכנסה אמש (ד') להצבעה על שורת החלטות אנטי-ישראליות אשר מוגשות מדי שנה ביוזמת הפלשתינים ובתמיכה של הקבוצה הערבית. התמיכה בחבילת ההחלטות שעוברת מדי שנה, ירדה השנה מצד חברות האו"ם לעומת שנים קודמות ובחלק מההחלטות אף הייתה עלייה במספר המדינות שהצביעו נגדן. גרמניה, אוסטריה, בולגריה, שוויץ, ואחרות עברו מהימנעות להתנגדות בחלק מההחלטות בעקבות מאמץ דיפלומטי לשינוי דפוסי ההצבעה שהוביל משרד החוץ ומשלחת ישראל לאו"ם בהובלת שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן.

סלובניה, שוויץ ופפואה גינאה החדשה עברו מהימנעות להתנגדות להחלטה שעוסקת ב'מחלקת פלשתין' במזכירות האו"ם, וסינגפור, אריתראיה ואורוגוואי עברו מתמיכה להימנעות בהחלטה זו.
בהחלטה אחרת העוסקת ב'וועדת פלשתין' אשר אמונה על הפקת דו"חות ופעילויות לטובת שימור הנרטיב הפלשתיני, עברו אוסטריה, בולגריה וגרמניה ופפואה גינאה החדשה, מהימנעות להתנגדות, אורוגוואי עברה מתמיכה להימנעות ואיסלנד מתמיכה להימנעות.

גם בהחלטה נוספת אשר מגנה את הנוכחות הישראלית ברמת הגולן חלה ירידה במספר המדינות התומכות וכך גם בהחלטה אשר עוסקת בקביעת הפרמטרים לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלשתינים.

https://youtu.be/zb6prG5cblo

 

בנאומו במליאת העצרת הכללית אמר השגריר ארדן כי "מדי שנה המדינות חוזרות על אותן סיסמאות של הפלשתינים ומצביעות בעד אותן החלטות אשר מתעלמות מהמציאות בשטח. כל זה מוכיח יותר מהכל שהן מעדיפות לרצות את הפלשתינים מאשר לפתור את הסכסוך", הוסיף ארדן.

השגריר ארדן הודה למדינות ששינו את דפוס הצבעתן לטובת ישראל. "מדובר במסר ברור נגד האפליה כלפי ישראל באו"ם. אין אף מדינה בעולם שמופלית לרעה במוסדות הבינלאומיים כמו ישראל והגיע הזמן שמדינות נוספות יצטרפו למאבק שלנו לשנות את סדר היום האנטי-ישראלי בארגון".

ארדן הוסיף ואמר כי יש החלטות שמלמדות על הניתוק של האו"ם מהמציאות: "ההחלטות שעברו לא משנות דבר במציאות והן רק מעודדות את הסרבנות הפלשתינית ומייצרות לפלשתינים אשליות. אלו החלטות שמסמלות יותר מכל את הניתוק של האו"ם מהמציאות".  

צילום: משלחת ישראל לאו"ם