הישג ישראלי באו"ם: הצעת החלטה לקידום יזמות וחדשנות עברה ברוב חסר תקדים

הצעת החלטה לקידום יזמות וחדשנות עברה ברוב חסר תקדים של 144 מדינות תומכות ולמרות התנגדות של מדינות ערב. השגריר ארדן: "הישג חשוב לישראל. המדינות שפעלו נגד ההחלטה צריכות להתבייש, כיוון שעשו זאת רק משום שישראל היא זו שיזמה אותה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/11/20 08:04 ג בכסלו התשפא

הישג ישראלי באו"ם: הצעת החלטה לקידום יזמות וחדשנות עברה ברוב חסר תקדים
צילום: משלחת ישראל לאו"ם

הצעת ההחלטה "יזמות לפיתוח בר-קיימא", שיזמה משלחת ישראל באו"ם, עברה אמש (ד') ברוב חסר תקדים של 144 מדינות. להצעה התנגדו 26 מדינות, ביניהן איראן וסוריה, שדרשה לקיים הצבעה על ההצעה.
 
"העברת ההחלטה היא הישג חשוב עבור ישראל ועבור כל מדינה שרואה חשיבות בבניית עתיד טוב יותר לאזרחיה", אמר שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן בנאומו בפני הוועדה הכלכלית של האו"ם, בה אומצה ההחלטה הישראלית. "ההחלטה מתמקדת בצעדים שיש לנקוט, כדי שכל מדינה תוכל ליהנות מהיתרונות של חדשנות ובניית כלכלה מתקדמת ושוויונית. למרות הניסיונות לחבל בסיכוייה לעבור, ההחלטה אומצה ברוב מוחץ וחסר תקדים".

"לצערי, ישנן מדינות שמכירות בחשיבות של החדשנות ולמרות זאת החליטו להתנגד", אמר ארדן בנאומו בוועדה. "ההתנגדות של חלקן נובעת מאנטישמיות ושנאה ולא מסיבות הגיוניות והמדינות הללו צריכות להתבייש. במקום לדאוג לעתיד טוב יותר, הן בוחרות להמשיך להישאר מאחור ולדבוק בגזענות ובפוליטיזציה". דבריו של השגריר ארדן התייחסו להצבעתן של מספר מדינות ערביות וכן מדינות נוספות שהתנגדו להחלטה מסיבות פוליטיות, אך ורק כיוון שישראל היא זו שיזמה אותה.

ההחלטה הישראלית תומכת ביעדי הפיתוח של האו"ם ומתמקדת בצעדים הנדרשים מכל מדינה לעידוד יזמות וסיוע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו כתוצאה ממגפת הקורונה. ההחלטה מדגישה את הצורך בתמיכה בסוגים שונים של עסקים, ובמתן הזדמנויות לנשים, לצעירים ולאנשים בעלי מוגבלויות.