לראשונה בישראל: השתלת מסתם ללא התערבות כירורגית

אירוע היסטורי במרכז הרפואי שערי צדק, אחרי שהשתלת מסתם חדיש בוצעה באמצעות צנתור וללא כל התערבות כירורגית. ההשתלה הוכתרה כהצלחה והמטופל ישוחרר לביתו כבר בימים הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/20 18:27 טז בכסלו התשפא

לראשונה בישראל: השתלת מסתם ללא התערבות כירורגית
הצוות שביצע את ההשתלה, צילום: שערי צדק

במרכז הלב המשולב במרכז הרפואי שערי צדק, בוצעה אתמול לראשונה בישראל השתלת מסתם חדש בגישה מלעורית (TAVI), שמהווה דרך חדשה לטיפול מיטבי בחולים מורכבים הסובלים מהיצרות קשה של המסתם האאורטלי ללא התערבות כירורגית. את ההשתלה ביצע מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק, ד"ר ירון אלמגור יחד עם צוות היחידה.

היצרות אאורטלית  עשויה להופיע בליבו של המטופל כאשר המסתם אינו בנוי באופן תקין ולכן נוצרת בו היצרות, דליפה או שניהם. המסתם החדיש פותח על ידי חברת בוסטון סיינטיפיק העולמית המיוצגת בישראל על ידי חברת מדטכניקה. מכון הצינתורים במרכז הלב המשולב בשערי צדק נבחר למרכז הראשון בישראל ומהראשונים בעולם בו יושתל המסתם החדש.

הליך ההשתלה. נגמר בהצלחה

הליך ההשתלה. נגמר בהצלחהצילום: שערי צדק

"בין תכונותיו החדשות היא האפשרות לדיוק מיטבי בזמן ההשתלה, אטימה משופרת של טבעת המסתם המצמצמת דליפות לאחר ההשתלה (PVL), סיכון מופחת להפרעות הולכה חשמליות המקטין צורך בקוצב לב קבוע וכן גישה טובה לעורקים הכלילים במידה וישנו צורך בצינתור עתידי", אמר ד"ר ירון אלמגור, מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק. "ישראל נמצאת במועדון מצומצם של מדינות נבחרות לעשות שימוש בטכנולוגיה חדשנית זו ושערי צדק כמרכז מוביל בתחומו נבחר להובילה בארץ", הוסיף. 

המטופל הראשון שעבר את ההשתלה החדשה בשערי צדק סבל מהיצרות קשה של המסתם האורטלי בנוסף לדלף משמעותי. "המסתם החדש, הושתל בצורה מיטבית. התוצאה הסופית במטופל הייתה מצוינת", סיכם ד"ר אלמגור. "ההיצרות הקשה של המסתם נעלמה כמו כן גם הדלף והמטופל צפוי להשתחרר בימים הקרובים".