קניון ליום אחד: במשרד הבריאות שוקלים סגירה מיידית של הקניונים

התמונות המדאיגות מיום שישי האחרון, היום בו שבו ונפתחו הקניונים, הובילו לדיון מיוחד בהשתתפות בכירי משרד הבריאות. מקורבי שר הבריאות: "אם המצב לא ישתנה - נשקול סגירה מיידית של הקניונים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/11/20 21:52 יב בכסלו התשפא

קניון ליום אחד: במשרד הבריאות שוקלים סגירה מיידית של הקניונים
קניון איילון, יום שישי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פיילוט הקניונים יצא לדרך ביום שישי, עם פתיחתם של 15 קניונים ברחבי הארץ, שחלקם נבחרו מראש וחלקם עלו בהגרלה שערך משרד הכלכלה. התמונות המדאיגות של העומסים ותורי הענק בקניונים הובילו את שר הבריאות, יולי אדלשטיין, לקיים דיון מכריע בשאלה האם לאור התמונות צריך לסגור, שוב את הקניונים שנפתחו רק אתמול.

מקורביו של שר הבריאות מסרו הערב, כי הוא רואה את בחומרה את העומסים שנצפו, "אם המצב לא ישתנה באופן קיצוני ומיידי, יצטרכו לשקול גם סגירה מיידית. היה מצופה מבעלי הקניונים לנהוג באחריות ולהקפיד על כל ההנחיות של משרד הבריאות. מה שעשו בשישי היתה ירייה עצמית ברגל".

הקניונים שנפתחו אתמול הם ביג פאשן בית שמש, סנטר 1 בירושלים, קניון ערד, אם הדרך, שבעת הכוכבים, קניון שרונים, לב המפרץ, ארנה נהריה וקניון מבנה נוף הגליל. הקניונים האלה נבחרו שלשום בהגרלה והצטרפו לקניונים שכבר נבחרו - קניון מלחה בירושלים, קניון עזריאלי חיפה, קניון איילון, הקריון וגרנד קניון בבאר שבע.

קניון איילון, יום שישי

קניון איילון, יום שישיצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

 

הכללים שקבעו חברי הקבינט לפתיחת הקניונים:

  1. חובת מינוי סדרנים שתפקידם להעיר לאנשים וליידע אותם בנוגע להוראות התקנות, וכן לנהל רישום של הפרות לצרכי בקרה
  2. חובה לנהל רישום ממוחשב בקניון, וככל שאפשר – גם במוזיאון ובשוק  - של מספר השוהים במקום (ללא פרטים מזהים) לצרכי וויסות
  3. חובה למנוע התקהלויות ובפרט בתורים בכניסה למקום ובסמוך לכניסה לחנויות.
  4. חובת ליידע את העובדים ובעלי החנויות ולהדריכם בהוראות התקנות
  5. לעניין התפוסה המותרת בקניון – התפוסה המותרת תהיה ביחס של אדם ל- 7 מ"ר
  6. התפוסה המותרת בחנויות שבתוך הקניון – לגבי חנויות שעד היום פעלו ("חנויות חיוניות") יפעלו עם אותו מספר שוהים, וחנויות שאינן חנויות חיוניות, יפעלו עם מספר דומה לאלו של "חנויות רחוב" – ביחס של אדם ל 7 מטרים רבועים, וסך הכל עד 10 אנשים
  7. הקנס על הפרה של התפוסה המותרת על ידי המחזיק או המפעיל של הקניון תהיה 5,000 שקלים (במקום 2,500 ₪ כפי שחל על מקום ציבורי ועסקי אחר) – נוכח העובדה שמדובר בעסק גדול, שמחזור הרווחים שלו גדול. 

(פרויקטור הקורונה בתדרוך ראשון, יום חמישי)