מודרנה הגישה בקשה לאישור החיסון: "ערוכים להפיץ בתוך 24 שעות"

חברת מודרנה, שהכריזה על יעילות של 94.1% בחיסון שפיתחה לנגיף הקורונה, הגישה בקשה לאישורו ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). אם יינתן האישור, החברה ערוכה להתחיל באספקת החיסון תוך 24 שעות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/11/20 14:57 יד בכסלו התשפא

מודרנה הגישה בקשה לאישור החיסון: "ערוכים להפיץ בתוך 24 שעות"
צילום: shutterstock

החיסון בדרך? חברת 'מודרנה' שפיתחה חיסון לקורונה והודיעה כי הוא יעיל ב-94.1% למניעת הקורונה, ויעיל במאה אחוזים במניעת תחלואה קשה בקורונה, הגישה היום (ב') בקשה למנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לאישור החיסון.

חברת מודרנה הכריזה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5 אחוזים

בחברה אומרים כי אם וכאשר יינתן האישור, היא ערוכה להתחיל בהפצתו בתוך 24 שעות. חברת 'פייזר', שהודיעה אף היא על פיתוח חיסון ביעילות של 95%, הגישה את הבקשה לפני מספר ימים, והיא תידון ב-7 בדצמבר בוועדת המומחים של המינהל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישר בשבוע שעבר כי שוחח עם בכירי חברת "מודרנה", המייצרת חיסון לקורונה, ואמר כי סכם עמם על הגדלת מספר המנות שיוקצו לאזרחי ישראל. "בשורות טובות בחזית הקורונה", אמר נתניהו, "שוחחתי עם מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל, אתמול עם ד"ר טל זקס, בכיר בחברה, על חתימה על הגדלת מספר המנות שיוקצו לאזרחי ישראל. אני מאמין שאנחנו על סף חתימה - אלה חדשות מצוינות".

נתניהו נראה אופטימי ואמר כי מדובר בתחילת הסוף של הקורונה: "זה בנוסף לכך שחברת "פייזר", שאיתה כבר חתמנו על שמונה מיליון מנות, הולכת להגיש אישור תוך ימים לרשויות הרפואה בארצות הברית, כדי לספק את החיסונים האלה, ואנחנו נהיה בין הראשונים לקבלם - זוהי התחלת הסוף של הקורונה".