לאחר חודשים בבית: 400 אלף תלמידי תיכון חוזרים ללמוד

תלמידי כיתות י'-י"ב יחזרו לבתי הספר, בהתאם למתווה שהוחלט בקבינט הקורונה. בין ההנחיות: עד 19 תלמידים בקבוצה, ומעבר אפשרי של שני קבוצות בלבד לכל תלמיד | יינתן דגש להיבט הרגשי אצל התלמידים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/11/20 07:51 יג בכסלו התשפא

לאחר חודשים בבית: 400 אלף תלמידי תיכון חוזרים ללמוד
התיכוניסטים חוזרים ללמוד, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

אחרי כמעט תשעה חודשים בהם לא הגיעו לבית הספר, הבוקר (א') יחזרו 400 אלף תלמידי י'-י"ב ללמוד בכיתות, כאשר לפי המתווה שאישר קבינט הקורונה, הם ילמדו באופן פרונטלי רק יומיים בשבוע ויחולקו לקבוצות של 20 בכל כיתה. 

כל קבוצה תוגבל לעד ארבעה מורים, ותלמידי הקבוצה יוכלו לעבור רק בין שתי קבוצות. לפי המתווה ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח. גם טיולים חד־יומיים יוכלו להתקיים עם מדריך, חובש ומאבטח. ביום ראשון הבא, ב־6 בדצמבר ובכפוף לרמת התחלואה, צפויים לחזור ללימודים גם 423 אלף תלמידי כיתות ז'־ט'.

משרד החינוך ממליץ למורים ומנהלי בית הספר לתכנן את הלמידה תוך מתן קדימות להכנה לבגרויות החורף או למקצועות שקשה ללמדם מרחוק. עוד הוא ממליץ לנצל את המפגשים הפיזיים גם לתהליכי הערכה, מתכונות, ומבחני אמצע - כך שהתלמידים יוכלו להתכונן לבחינות החיצוניות.

צוותי ההוראה מוכוונים לתת דגש גם להיבטים חברתיים ורגשיים, בתחילת היום ובסופו. במשרד החינוך המליצו לערוך מיפוי ולזהות פערים לימודיים ברמת כיתה וברמה פרטנית של תלמידים ולתת מענה מותאם.