בריטניה לא מחכה: תאשר את החיסון של חברת פייזר

על פי דיווח בבריטניה, החיסון של החברה האמריקאית צפוי להיות מאושר בממלכה, שתתחיל לחסן את אזרחיה כבר בתחילת חודש דצמבר. הראשונים לקבלו יהיו האוכלוסיות בסיכון והצוותים רפואיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/20 19:47 יב בכסלו התשפא

בריטניה לא מחכה: תאשר את החיסון של חברת פייזר
צילום: shutterstock

בריטניה תאשר עוד השבוע את החיסון שפיתחה חברת "פייזר" האמריקנית - ותתחיל לחסן כבר ביום שני, 7 בדצמבר - כך דווח הערב (ש') בעיתון הכלכלי-בריטי, "פייננשל טיימס". החיסון של פייזר מתקדם מאוד גם בארצות הברית, שם הוא צפוי להיות מאושר בידי ה-FDA ביום חמישי 10 בדצמבר.

אם הדיווח נכון, בריטניה צפויה להיות המדינה המערבית הראשונה שתתחיל לחסן את אזרחיה. רוסיה וסין כבר התחילו לחסן, אך החיסונים שפיתחו בעצמן לא עברו את הליך האישור המקובל במדינות המערב.

נזכיר, כי על פי דיווח ב"חדשות 12" אם הכול ילך כשורה וחברת 'פייזר' תקבל את האישורים הנדרשים, צפויים להגיע לישראל 500-200 אלף מנות חיסון הקורונה של החברה האמריקאית, עמה נחתם לאחרונה הסכם - כבר בחודש דצמבר. הצוותים הרפואיים צפויים להיות הראשונים לקבל את החיסון, כלל האוכלוסייה לא תתחסן בחורף הקרוב ומועד הגעת מיליוני חיסונים נוספים - איננו ידוע. 

https://youtu.be/xxjdMEr7Q8U

לפני כשבועיים הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על חתימת ההסכם עם חברת ''פייזר' לקבלת שמונה מיליון חיסונים עבור ארבעה מיליון אזרחי ישראל. מאוחר יותר סיכם עמם על הגדלת מספר המנות שיוקצו לאזרחי ישראל. על פי תוצאות שפרסמה 'פייזר', החיסון גילה יעילות של 95%.