תא"ל מרדכי כהנא תובע את כרמלה מנשה: "שמו הטוב הוכתם"

לאחר התחקיר בפרשת המכולה הפרטית שהחזיק לכאורה, שגרם לו לפרוש מצה"ל על אף שהחקירה בנושא הסתיימה בנזיפה בלבד. הקצין לשעבר תובע את העיתונאית ודורש 660 אלף ש"ח: "הוצג באור נלעג, מבזה ומביך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/20 14:43 י בכסלו התשפא

תא"ל מרדכי כהנא תובע את כרמלה מנשה: "שמו הטוב הוכתם"
תא"ל במיל' מרדכי כהנא, צילום: צילום מסך מיוטיוב

תא"ל במיל' מרדכי כהנא הגיש תביעת דיבה ופיצויים נגד הכתבת הצבאית של תאגיד השידור 'כאן', בשל התחקיר שפרסמה אודותיו, ושלמעשה הביא לפרישתו מצה"ל, כך פורסם היום (ה') ב'גלובס'. החקירה שהתקיימה בצה"ל בנושא הסתיימה בנזיפה בלבד.

כך הסתיימה הפרשה: תא"ל מרדכי כהנא פורש מצה"ל

התביעה של כהנא הוגשה נגד מנשה עצמה, תאגיד השידור הציבורי וכן נגד נהגו האישי באותו זמן, נעם גור. כהנא דורש, על פי הפרסום, פיצוי של 660 אלף ש"ח, וכן הסרת פרסומים מאתר האינטרנט של 'כאן'.

כזכור, כהנא פרש מצה"ל לפני שלוש שנים, עת כיהן בתפקיד מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, בשל החקירה שהתנהלה נגדו במצ"ח באותה עת. כהנא נחשד שהחזיק ברשותו ציוד צבאי ואזרחי שלא כדין. חקירת מצ"ח הסתיימה לאחר פרישתו מצה"ל, והוא הורשע בעבירה משמעתית בלבד וננזף.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אורי בן יוחנה ויאיר וינר ממשרד י. וינרוט ושות', נטען כי בפרסומים של מנשה, שהחלו עוד לפני פרסום שמו של כהנא, הוצגו החשדות כעובדות, וכי לא פורסמה התנצלות לאחר שהסתיימה החקירה.


(אחת הכתבות ב'כאן' בנושא כהנא)

כתב התביעה נכתב כי "במסגרת אותן כתבות, אשר התבססו על דברים שאין להם שום קשר למציאות, שאותם אף לא טרחו הנתבעים (בניגוד לחובתם על-פי דין) לנסות לבדוק או לאשש, הוצג התובע - קצין בכיר ערכי ומוערך, אשר פעל במשך שנים רבות בשירות המדינה והחברה בשלל תפקידים מורכבים ומסכני חיים - באור נלעג, מבזה ומביך, כ'גנב קטן' אשר שלח ידו ברכוש הצבא ואשר נטל לעצמו ולשימושו הפרטי והאישי פריטי ציוד אישי זולים, כמי שפעל על -מנת לייצר לעצמו טובות הנאה שונות על חשבון הצבא, וכמי שפעל בדרכי רמייה, שיבוש, הסתרה והטעיה".

עורכי דינו של כהנא, אורי בן יוחנה ויאיר וינר ממשרד עורכי הדין ד"ר י. וינרוט ושות', מסרו ל'גלובס': "שמו הטוב של תא"ל כהנא, לוחם ומפקד מוערך ביותר שסיכן את חייו לאורך שנים למען המדינה, הוכתם בסדרת פרסומים שהתבססו על 'עובדות' מנותקות מן המציאות, וזאת למרות שתא"ל כהנא ביקש להעמיד דברים על דיוקם טרם הפרסום. דווקא על רקע הערכתנו הכללית לתאגיד השידור 'כאן' ולעיתונאית כרמלה מנשה, ניתן היה לצפות להקפדה על סטנדרטים עיתונאיים בסיסיים, שלמרבה הצער לא התקיימו במקרה הזה, והסבו לתא"ל כהנא ולשמו הטוב נזק. האמת חשובה יותר מכל, ואנו מאמינים ומצפים כי בית המשפט יוציא אותה לאור". 

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל אצלנו. לכשיתקבל, נתייחס לטענות בבית המשפט".