המינוי האזרחי של הקצין הסרוג שפרש

תא"ל במיל' מרדכי כהנא, שנחשב לאחד הקצינים המבטיחים בצה"ל, ופרש לפני כשנה לאחר שנחקר בחשד לשימוש בציוד צבאי שלא כדין, מונה לתפקיד בכיר במועצה לביטחון לאומי

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/10/18 20:27 ב בחשון התשעט

המינוי האזרחי של הקצין הסרוג שפרש
תא"ל במיל' מרדכי כהנא, צילום: צילום מסך מיוטיוב

לפני כשנה פרש מתפקידו תא"ל מרדכי כהנא, שבתפקידו האחרון שימש קצין האיסוף הקרבי, לאחר שנפתחה חקירה נגדו בחשד לשימוש בציוד צבאי שלא כדין. כהנא אמר אז כי הוא לוקח אחריות על מעשיו ופורש מצה"ל, לאחר 28 שנה של שירות בקבע.

היום (ה'), מונה תא"ל במיל' כהנא לראש אגף מדיניות בטחונית במועצה לביטחון לאומי (מל"ל). כך פורסם באתר 'וואלה'. המינוי של כהנא מצטרף למינויים נוספים של ראשי אגפים במועצה, כחלק משינוי מבני של הארגון שמוביל ראש המל"ל מאיר בן שבת, חובש כיפה סרוגה בעצמו.

מרדכי כהנא, בן 48, הוא אחיינו של הרב מאיר כהנא, יו"ר תנועת כך. הוא גדל ברובע היהודי בירושלים ולמד בישיבה לצעירים, ומתגורר כיום במעלות. הוא פיקד על קרבות שונים במלחמת לבנון השניה, ובמבצעים חומת מגן וצוק איתן, במסגרת תפקידיו כמפקד סיירת גולני, גדוד 12 ויחידת אגוז.

כהנא מצטרף לסביבה הביטחונית הקרובה של רה"מ נתניהו, שעמוסה גם ככה בחובשי כיפות סרוגות, כשהבולטים בהם הם ראש המל"ל בן שבת ותא"ל אבי בלוט, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. נזכיר שהיום מונה סרוג נוסף, תא"ל עופר וינטר, למזכיר הצבאי של הביטחון ליברמן.