"נתניהו צועד בנתיב שבו כל המנהיגים של תנועת פשיסטיות צעדו בהם"

אהוד ברק טען כי הוא אינו מתרגש מהדברים שאמר סדי בן שטרית, שהשווה את נתניהו להיטלר, אך היה בוחר בניסוח שונה. הליכוד בתגובה: "ברק חצה את כל הקווים האדומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/20 14:06 י בכסלו התשפא

"נתניהו צועד בנתיב שבו כל המנהיגים של תנועת פשיסטיות צעדו בהם"
אהוד ברק, צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, מחריף את הטון בהתקפותיו על ראש הממשלה נתניהו. ברק אמר היום (ה') בראיון לרדיו 103FM כי הוא מזדהה עם דבריו של סדי בן שטרית, ממובילי המחאה נגד נתניהו, שערך השוואה בין ראש הממשלה לצורר הנאצי אדולף היטלר, אך היה בוחר בניסוח אחר כדי להעביר את המסר. 

ההפגנות נגד נתניהו: מפגין השווה בין ראש הממשלה להיטלר | צפו בתיעוד

ברק אמר על דבריו של בן שטרית כי "אני לא חושב שהוא דיבר על היטלר, אני חושב שהוא דיבר על מה שקורה במדינה אצלנו, על התהליכים שהמדינה עוברת, על ריסוק הדמוקרטיה. הוא דיבר ממר ליבו ואמר את האמת, הוא אמר רק, 'נתניהו תשים לב, אתה עושה בדיוק את הצעדים שהיטלר עשה בהתחלה'. אז יכול להיות שבאמת היה יותר טוב אם הוא היה אומר את זה בניסוח שלי שנתניהו צועד בנתיב שבו כל המנהיגים של תנועת פשיסטיות בדורות האחרונים צעדו בהם".

המראיין, ינון מגל, הזדעזע, וטען: "למה אתה עושה את זה? למה אתה משתף פעולה עם השיח הזה?". ברק השיב כי, "אנחנו עושים את זה כי יש עדיין ערך לאמת. נתניהו צועד על המשעול שבו צעדו כל מנהיגי התנועות הפשיסטיות בדורות האחרונים. זה שיסוי של חלקי הציבור אחד בשני, זה זיהוי עמלקים או היטלרים מבחוץ ובוגדים מבפנים, זה הריסוק של מוסדות המשפט, ריסוק של הפרדת הרשויות, זה פולחן של מנהיגות.
נתניהו, הוא זה שמזכיר את היטלר, הוא צריך את 'ההיטלר של היום', הוא צריך את העמלקים, הוא צריך את הבוגדים מבפנים, זאת הייתה הנוסחה הפשיסטית כל השנים. הוא זורע פחדים קיומיים כי הוא צריך אותם לצורך הנצחת שליטתו".

בהמשך התייחס ברק לפרשת הצוללות, לאחר הודעתו של בני גנץ כי יקים ועדת בדיקה בעניינה, ואמר כי "זה היה צריך לקרות לפני חצי שנה, טוב שזה קורה היום, אבל עדיין עם סמכויות מאוד מוגבלות. תזכור את השידור של התצהיר של סגן הרמטכ"ל דן הראל. כשזה יתפרסם, תהיה טלטלה עמוקה בציבור. אני משוכנע שבסופו של דבר תהיה ועדת חקירה".

ברק ונתניהו בימים אחרים

ברק ונתניהו בימים אחריםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים: "אהוד ברק, ממובילי ״הדגלים השחורים״ שהואשם לאחרונה בכך שקיים יחסי מין עם צעירה בתיווך חברו הפדופיל המורשע ג׳פרי אפשטיין, חצה היום את כל הקווים האדומים בכך שהשווה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו - שנבחר באופן דמוקרטי להנהגת המדינה היהודית - לבין הצורר הנאצי אדולף היטלר שרצח 6 מיליון יהודים. 
לאמירותיו המקוממות של אהוד ברק אין שום מקום בשיח, וכל מנהיגי הציבור חייבים לגנותם ובראשם יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד, שיחד עם פעילות איראנית ברשתות החברתיות מתדלק את הפגנות 'הדגלים השחורים'".