ההפגנות נגד נתניהו: מפגין השווה בין ראש הממשלה להיטלר | צפו בתיעוד

אחד מפעילי המחאה נגד ראש הממשלה, סדי בן שטרית, השווה את נתניהו לצורר הגרמני מול המצלמות: "בשנות ה-30 היה צורר ליהודים. הוא היה בגרמניה, והוא התנהג בדיוק כמוך". ריבלין וגנץ גינו: "לא לגיטימי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/11/20 09:57 ג בכסלו התשפא

ההפגנות נגד נתניהו: מפגין השווה בין ראש הממשלה להיטלר | צפו בתיעוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: shutterstock

השיח בהפגנות בעד ונגד ראש הממשלה ממשיך לשבור שיאים. אחד מפעילי המחאה, סדי בן שטרית מארגון 'קריים מיניסטר', השווה אמש (ד') בנאום בהפגנה בראש העין בין ראש הממשלה לבין אדולף היטלר. בן שטרית אמר כי "אין מחילה להרס ולהתעמרות בנו האזרחים. בשנות ה-30 היה צורר ליהודים. הוא היה בגרמניה, והוא התנהג בדיוק כמוך". 

בשיחה עם חדשות 12 הבוקר לא התנצל בן שטרית על הדברים, ואמר כי הוא עומד מאחוריהם. לדבריו, "ההשוואה היא השוואה במקום, אני משווה את התהליכים שקרו בגרמניה בשנות ה-30' לתהליכים שקורים עכשיו". הוא הוסיף כי "מי שרוצה לקחת את זה למקומות אחרים, זו בעיה שלו. אני דיברתי על הסתה ושיסוי, הסרטון מאוד ברור ואני אומר שם דברים מאוד ברורים. מי שרוצה לפרש אותם אחרת, זו בעיה שלו". 

"אני אמרתי גרמניה של שנות ה-30' ובה היה אדם בשם היטלר שעלה לשלטון באותן שיטות של בנימין נתניהו. זו ההשוואה, מה הבעיה עם זה? אנשים מפרשים מה שהם רוצים לשמוע, אני דיברתי ברור. אני לא אמרתי תאי גזים ולא דיברתי על גרמניה של שנות ה-40", הוא מבהיר, "דיברתי על איך היטלר עלה לשלטון בגרמניה, שיסה והסית וגמר את הדמוקרטיה הגרמנית, זה בדיוק מה שנתניהו עושה כאן היום. הוא פועל באותן שיטות. אני לא חושב שאני צריך לתת הסבר לאף אחד. אני עומד מאחורי כל מילה, מה פתאום להתנצל?"

התיעוד הופץ כבר אמש ברשת החברתית ועורר הדים רבים. הבוקר התייחס לנושא נשיא המדינה, רובי ריבלין, ואמר כי מדובר במחאה לא לגיטימית: "נאמר בבירור, בלי אם ובלי אבל: השוואת ראש הממשלה נתניהו לצורר היהודים היטלר איננה מחאה לגיטימית. שיח שכזה מזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו ועל כולנו להוקיע אותו".

שר הביטחון, בני גנץ, גינה גם הוא את האמירה נגד נתניהו ואמר כי "אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. ‏גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת".

ארגון 'קריים מיניסטר' שבן שטרית הוא אחד מראשיו הגיב גם הוא לדברים. בהודעת הארגון נאמר: "מבהירים כי הקיבוצניקים אינם נאצים, משטרת ישראל איננה הגסטפו ונתניהו איננו היטלר. התנועה קוראת לאזרחי ישראל לא ליפול לשיח המסית והמפלג של הנאשם מבלפור וחייליו בארגון הפשע אשר מוביל לאלימות כלפי מפגינים, רדיפת שומרי סף ואנשי תקשורת, וביזוי חללי צה"ל".