השמאל נגד פולארד: בגד במדינתו תמורת בצע כסף

האלוף במיל' גיורא רום תוקף את היחס האוהד שמקבל ג'ונתן פולארד, וטוען כי מדובר באדם שבגד במדינתו תמורת בצע כסף, והציע את שירותיו למדינות נוספות לפני שפנה לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/20 12:44 י בכסלו התשפא

השמאל נגד פולארד: בגד במדינתו תמורת בצע כסף
ג'ונתן פולארד השבוע, צילום: ללא

האם ג'ונתן פולארד הוא גיבור ישראל, או מרגל שבגד במדינתו תמורת בצע כסף? מאז ההודעה על הסרת המגבלות מפולארד, והאפשרות כי יעלה לישראל בקרוב, בירכו רבים במערכת הפוליטית והציבורית וקראו לפולארד לעלות לארץ. מנגד, בחלקים מסוימים בשמאל נשמעו גם קולות אחרים.

אחרי שראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמר בראיון כי עדיף שפולארד לא יעלה לישראל, וכי מדובר במשבר החמור ביותר ביחסי ארה"ב - ישראל אי פעם, וטען כי ישראל לא חייבת לפולארד דבר, קולות דומים נשמעים גם במקומות אחרים.

האלוף במיל' גיורא רום, לשעבר קצין בכיר בחיל האוויר ונספח צה"ל בארה"ב, אומר כי פולארד לא היה ציוני. לדברי רום, בראיון ללוסי אהריש ב'דמוקרט TV', אמר רום כי החלטתו של פולארד לרגל למען ישראל לא קשורה ליהדות. הוא עשה את זה תמורת בצע כסף. לפני שגויס כמרגל ישראלי, הציע את שירותיו למדינות אחרות.

לדבריו, הוא שמע ממפקד מודיעין חיל הים האמריקאי כי פולארד פנה לדרום אפריקה וסין לפני שפנה לישראל.

כזכור, מוקדם יותר השבוע שוחח ראש הממשלה נתניהו עם פולארד, והזמין אותו ואת אשתו לעלות לישראל: "תקבלו מאתנו את החיבוק האמיתי של עם ישראל", אמר נתניהו לפולארד.

הועד למען פולארד אמר בתגובה לדברים של האלוף רום: "צר לנו על שהאלוף רום בחר לצטט כעובדות את ההשמצות הממוחזרות של גורמי מודיעין אמריקנים שהאג'נדה והאינטרס שלהם היו ונשארו ברורים.  בשיחה שקיימנו עם האלוף רום הוא חזר וציין כי אין לו כל סימוכין לטענותיו מלבד מה ששמע מגורם אמריקני והכיר בכך שהטחת האשמות כאלה בפולארד על ידיו בשעה שאפילו האמריקנים נמנעו מלהעמידן אי פעם במבחן בית משפט הינה שגויה.
הציבור בישראל על כל גווניו, כמו גם בכירי ממשל, בטחון ומשפט מהשורה הראשונה שראו את כל החומר הסודי בפרשה התאחד לאורך השנים סביב הדרישה לשחרורו של פולארד והקביעה שנעשה לו עוול משווע. יהונתן ואסתר אמנם הדגישו כי כל רצונם לחיות חיים שקטים ושלווים אך המינימום שכל אחד מאתנו חייב להם אחרי כל השנים הללו הוא הכרת הטוב מינימאלית והרכנת ראש לאחר 35 שנות סבל וייסורים עקב פועלו של יהונתן כסוכן ישראלי בשליחות המדינה."