פולארד הסיר את האזיק האלקטרוני: "בדרך הביתה"

המרגל שתקופת המגבלות עליו הסתיימה העביר מסר, והודה לכל התומכים בו, והסביר כי יעלו לארץ כשמצבה הרפואי של אשתו יאפשר זאת: "באופן שיאפשר לי להתמקד בטיפול באשתי האהובה ובבניית חיינו מחדש"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/11/20 20:07 ו בכסלו התשפא

פולארד הסיר את האזיק האלקטרוני: "בדרך הביתה"
ג'ונתן פולארד אחרי הסרת האזיק האלקטרוני, צילום: ללא

המרגל הישראלי, ג'ונתן פולארד, הסיר הערב (א') את האזיק האלקטרוני שהיה מחובר אליו בחמש השנים האחרונות, מאז השתחרר מהכלא האמריקאי, בו היה כלוא שלושים שנה בעוון ריגול לטובת ישראל. 

בשעה טובה: הוסרו המגבלות על יונתן פולארד

פולארד ואשתו אסתר פרסמו את תמונתם מהערב, אחרי הסרת האזיק האלקטרוני, והעבירו מסר לתומכיהם ובו ביקשו להודות על התמיכה והעזרה שקיבלו. בנוסף הסביר פולארד כי הם מעוניינים לעלות לישראל, אך יעשו זאת כשמצבם הרפואי יאפשר.

"לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אלי, בכלא מריון, הכלא השמור ביותר בארה"ב, בו הייתי כלוא בצינוק 3 קומות מתחת לאדמה מאחורי 13 מנעולים ומפתחות". כתב ג'ונתן פולארד. "כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיע אלי, חתכה את אזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים. זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה".

"היום, אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (באישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת.
כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעז"ה בקרוב מאוד!

"אסתר ואני נרגשים מעומק ליבנו להודות לכל האנשים הנפלאים בישראל ובארה"ב שנלחמו למעננו לאורך השנים הארוכות בדרך כל החופש. אנו מבקשים להודות מקרב הלב על המכתבים ששלחתם ואתם שולחים לנו ובפרט על תפילותיכם לאורך כל השנים.
  
"לסיום, ובשל מצב הרפואי המורכב של אסתר, אנו מודים לחברינו ומשפחתנו על הבנת הצורך שלנו לעבור את תקופת השהות הנצרכת בארה"ב ככל שתידרש באופן שקט ורגוע ולעלות לארץ באופן שיבטיח את המשך טיפולה של אסתר באופן היעיל ביותר ותוך שמירה על פרופיל נמוך באופן שיאפשר לי להתמקד בטיפול באשתי האהובה ובבניית חיינו מחדש אחרי כל השנים שבהם לא זכינו לכך".

ג

ג'ונתן ואסתר פולארד עם האזיק החתוךצילום: ללא

בהמשך כתבו בני הזוג מילות תודה לרופאים המטפלים בהם: "אנו מבקשים להוסיף גם את תודתנו האינסופית לכל הרופאים המקומיים שפעלו להציל את חייה של אסתר בשעה שאין בידינו כל ביטוח רפואי ולא היה גורם אחר שניתן היה לפנות אליו לעזרה. ביניהם:

 Dr. Yashar Hirshaut, Dr. Marcy Susman, Dr. Joe Felder, Dr. Burton Cohen, Dr. Raphael Rosenbaum, Dr. Azriel Haimowitz, Dr. Lee Gause, Dr. Larissa Mashensky, Dr. Raphael Kellman  Dr. Michael Bashevkin, and Dr. Alfred Rosenbaum.  

"הרופאים הנפלאים הללו הפכו למשפחה עבורנו ובעזרתם אנו יכולים להתכונן למעבר חלק ככל האפשר להמשך טיפול רפואי לאסתר ולי בישראל. תודה מיוחדת לרב אברהם לידר ז"ל שעבד ללא ליאות על מנת להפגיש אותנו עם הצוות הרפואי המדהים שלנו. אנחנו אוהבים אתכם מאוד ושולחים חיבוק גדול לכולכם".