בתנועת עזרא דורשים לחזור לפעילות | יו"ר ועדת החינוך: "מאבק קריטי"

חניכי תנועת הנוער "עזרא" הפגינו מול הכנסת בדרישה לגיבוש מתווה שיאפשר להם לחזור לפעילות מלאה. חבר הכנסת רם שפע הביע תמיכה ואמר: "אתם תלחצו, אני אלחץ ובסוף זה יקרה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/11/20 17:48 ט בכסלו התשפא

בתנועת עזרא דורשים לחזור לפעילות | יו"ר ועדת החינוך: "מאבק קריטי"
המחאה של חברי תנועת עזרא, צילום: תנועת הנוער עזרא

קבינט הקורונה אישר ביום שני האחרון את מתווה החזרה ללימודים של כלל מערכת החינוך, פיילוט הקניונים והשווקים יחל מחר ורק לתנועות הנוער טרם הושג סיכום שיאפשר להם לפעול, וכעת אסור לקיים פעילות גם תחת הגבלות ובשטח הפתוח.

עשרות חניכים מתנועת הנוער עזרא הפגינו היום (ד') מול הכנסת, בדרישה לאפשר להם לחזור לפעילות כאשר הם שומרים על הכללים ומקפידים לקיים את כל ההגבלות על פי דרישת משרד הבריאות. 

יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע, תמך במפגינים ואמר: ""אני חושב שהמאבק שלכם, ובכלל של כל החברה הישראלית על האפשרות להחזיר את החינוך הבלתי פורמלי, את תנועות הנוער ואירגוני הנוער הוא מאבק קריטי. אני במשך חודשים ניסיתי גם לדאוג להחזיר את החינוך הבלתי פורמלי, גם את התקצוב שלו, אבל גם את הפעילות וגם להחזיר את מערכת החינוך".

"אני רוצה שתהיו אופטימיים", המשיך שפע, והוסיף כי, "מערכת החינוך חוזרת לאט לאט לפעול בכל הגילאים. זה יקח קצת זמן אבל זה כבר קורה ואני מאוד מאוד דוחף לשם, והשלב הבא יהיה גם להחזיר את הפעילות של ארגוני הנוער ותנועות הנוער אתם תלחצו, אני אלחץ בסוף זה יקרה".

חברי תנועת עזרא מול הכנסת

חברי תנועת עזרא מול הכנסתצילום: תנועת הנוער עזרא

מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה-מלאך אמר: "במצב של אי וודאות, התנועה היא ששומרת על החוסן האישי והחברתי של בני הנוער. הרי כולם יודעים שהם נפגשים בין כה וכה, רק שלא באופן בטוח. מערכת החינוך כולה נפתחת והסיבה שלא פותחים את תנועות הנוער נובעת או מחוסר הבנה או מחוסר אכפתיות, בכל מקרה זו חרפה".

"בחודשים האחרונים החמרנו על עצמנו ושמרנו עד אחרון הנהלים", סיפר דה-מלאך, "אבל  האחריות שיש לנו כלפי בני הנוער וכלפי חניכנו מחייב לצעוק על האבסורד שזועק לשמיים. אנו דורשים מהממשלה לאפשר לנו לחזור לפעילות רגילה ולא להשאיר את הדיון על תנועות הנוער לתחתית הרשימה".