"המורים מותשים. בחנוכה נצא לחופשה"

יו"ר ארגון המורים רן ארז, לא מתרגש מהדיבורים על המשך הלימודים בחנוכה: "אני חושב שהתלמידים העל יסודיים גם זקוקים לחופשה".הסתדרות המורים: "לא נאפשר לימודים בחנוכה, עובדי ההוראה הם לא בייביסיטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/20 11:28 ט בכסלו התשפא

"המורים מותשים. בחנוכה נצא לחופשה"
רן ארז, יו"ר ארגון המורים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בחנוכה אנחנו נצא לחופשה. צריך לקחת בחשבון שבחינוך העל יסודי המורים מותשים ועבדו מאוד קשה בזום. אני חושב שהתלמידים העל יסודיים גם זקוקים לחופשה". כך אומר הבוקר (ד') יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, בראיון בכאן חדשות.

הסתדרות המורים נגד שר החינוך: לא יהיו לימודים בחנוכה

אמירתו של ארז מגיעה על רקע הניסיון של משרד החינוך להאריך את הלימודים גם לימי חופשת החנוכה, בשל הפגרה הארוכה שנכפתה על המערכת מאז הסגר האחרון. שר החינוך יואב גלנט ביקר אתמול בבית ספר בכפר סבא, עם פתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו', ואמר כי "אנחנו בוחנים אפשרות לפתיחת בתי ספר בחופשת החנוכה".


(רן ארז בראיון, בשבוע שעבר)

בעקבות דבריו של גלנט הודיעה אמש הסתדרות המורים כי לא תאפשר לימודים בימי חופש חנוכה: "המדינה יכולה להפעיל את בתי הספר של החגים כפי שעשתה עד כה בכל החופשות והחגים, ובהתאם להסכמים החתומים איתנו". עוד נמסר מהסתדרות המורים כי "חופשת החנוכה הכרחית בין היתר לצורך צבירת כוחות מחודשים".

יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה אמש ל-ynet כי "המורים, המנהלים והגננות עובדים בתקופה האחרונה קשה יותר מבכל תקופה אחרת, ועכשיו נזכרים להוציא כותרות פופוליסטיות ולייצר מריבות. חינוך לא עושים בתקשורת. חינוך עושים בבתי הספר ובגני הילדים. חינוך הוא תהליך שאנשים מייצרים לאורך זמן ולא בזבנג וגמרנו, לא בהוראות ולא בפקודות". 

בן דוד הוסיפה: "אם רוצים שהחינוך יצליח, כולנו מחויבים לתת לאנשי החינוך שלנו אוטונומיה לפעול, כיתות קטנות, זמן לנשום ולהתאוורר ולפני הכל - עלינו לכבד אותם ואת מה שהם עושים", הוסיפה. "משרד החינוך יכול, כפי שעשה בעבר, להפעיל את בתי הספר של החגים ולפתור את הבעיה להורים. עובדי ההוראה הם לא בייביסיטר כדי שההורים יוכלו ללכת לעבוד ולשלם מסים".