הסתדרות המורים נגד שר החינוך: לא יהיו לימודים בחנוכה

אחרי הודעת השר גלנט, לפיה נשקלת למידה גם במהלך ימי החנוכה, הבהירו בהסתדרות המורים כי לא יהיו לימודים בחג: "חופשת החנוכה הכרחית בין היתר לצורך צבירת כוחות מחודשים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/20 13:28 ח בכסלו התשפא

הסתדרות המורים נגד שר החינוך: לא יהיו לימודים בחנוכה
ראש בראש. יפה בן דוד ושר החינוך גלנט, צילום: Israel Sellem/POOL

שר החינוך יואב גלנט אמר הבוקר (ג') כי תיתכן למידה גם במהלך ימי החנוכה, ודבר זה נשקל במשרד החינוך. מיד לאחר מכן פרסמה הסתדרות המורים כי הם יתנגדו לקיום לימודים בחנוכה. לטענת ההסתדרות, "המדינה יכולה להפעיל את בתי הספר של החגים כפי שעשתה עד כה בכל החופשות והחגים, ובהתאם להסכמים החתומים איתנו".

בהסתדרות הוסיפו כי משבר הקורונה גרם לעומס רב אצל המורים, לתורנויות רבות ולהיעדר הפסקות - ואמרו כי "חופשת החנוכה הכרחית בין היתר לצורך צבירת כוחות מחודשים".

שר החינוך אמר היום בסיור לרגל חזרת כיתות ה'-ו' ללימודים כי "אנחנו עובדים על מתווה שאינני יודע אם הוא יצא לפועל, שבמסגרתו יתאפשרו לימודים תוך כדי תקופת החופש החל מ-13 בדצמבר. אני מקווה שיהיו לנו בשורות, בעיקר לגילים הנמוכים, אבל אינני יודע".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הגיבה לדבריו של גלנט והבהירה כי חופשת חנוכה תתקיים כרגיל. "המורים, המנהלים והגננות עובדים בתקופה האחרונה קשה יותר מבכל תקופה אחרת, ועכשיו נזכרים להוציא כותרות פופוליסטיות ולייצר מריבות", אמרה בן דויד, והוסיפה כי "חינוך לא עושים בתקשורת. חינוך עושים בבתי הספר ובגני הילדים. חינוך הוא תהליך שאנשים מייצרים לאורך זמן ולא בזבנג וגמרנו, לא בהוראות ולא בפקודות".

"אם רוצים שהחינוך יצליח, כולנו מחויבים לתת לאנשי החינוך שלנו אוטונומיה לפעול", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים, וציינה, "כיתות קטנות, זמן לנשום ולהתאוורר ולפני הכל - עלינו לכבד אותם ואת מה שהם עושים", הוסיפה. "משרד החינוך יכול, כפי שעשה בעבר, להפעיל את בתי הספר של החגים ולפתור את הבעיה להורים. עובדי ההוראה הם לא בייביסיטר כדי שההורים יוכלו ללכת לעבוד ולשלם מסים".

אמש (ב') ולאחר שעות ארוכות של דיונים שכללו בתוכם ויכוחים וצעקות, הגיע קבינט השרים לענייני קורונה להסכמה על חזרה מדורגת של כלל תלמידי מערכת החינוך. כיתות ה'-ו' חזרו היום ללימודים, כיתות י'-י"ב יחזרו ללימודים ב-29 בספטמבר, כיתות ז'-ט' יחזרו לבתי הספר בשישי בדצמבר.  בהודעת משרד הבריאות צוין כי החזרה ללימודים היא בהתאם למתווה שר החינוך, ביישובים ירוקים וצהובים, תוך ביצוע בדיקות ניטור רחבות.