בג"ץ: דיון נוסף יתקיים בסוגיית פינוי מצפה כרמים

שלושה חודשים אחרי ובאופן חריג: שופטי בית המשפט העליון יקיים דיון נוסף בהחלטה לפינוי מצפה כרמים. הדיון יתמקד בשאלה מהן אמות המידה המשפטיות לבחינת עקרון תום הלב - העקרון שגרם להחלטת בג"ץ האחרונה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/20 13:48 ח בכסלו התשפא

בג"ץ: דיון נוסף יתקיים בסוגיית פינוי מצפה כרמים
דיון נוסף בסוגייה. היישוב מצפה כרמים, צילום: מצפה כרמים

שלושה חודשים אחרי שפסקו כי על היישוב להתפנות, הודיע היום (ג') בית המשפט העליון, כי יתקיים דיון נוסף בנוגע להחלטה על הפינוי. הדיון יתמקד בשאלה מהן אמות המידה המשפטיות לבחינת עקרון תום הלב.

לפני שלושה חודשים פסקו שופטי בג"ץ כי היישוב מצפה כרמים יפונה בתוך שלוש שנים. השופטים אישרו את 'תקנת השוק', לפיה ניתן להכשיר למעלה מאלף בתים היושבים על קרקע המוגדרת כפלשתינית ביהודה ושומרון, עם זאת, השופטים קבעו, ברוב של שניים נגד אחד, כי לא ניתן להפעיל את התקנה במקרה של היישוב מצפה כרמים.

"פסיקה ארורה של בג"ץ" | בימין תוקפים את פסק הדין

השופטים אסתר חיות וחנן מלצר דחו את האפשרות להחיל את התקנות על מצפה כרמים, והשופט ניל הנדל נותר בדעת המיעוט. השופטים הטילו את האחריות על המדינה, והקציבו לה שלוש שנים למצוא פתרונות חלופיים למציאת מקום חלופי ליישוב, על אדמות מדינה.

בפסיקת השופטים נכתב כי היישוב "לא צלח את מבחן תום הלב, משום שעצם את עיניו מלראות את סימני האזהרה המרובים שהיו בפניו לאורך שנים רבות". השופטים כתבו כי ''חלק גדול מהאחריות לתוצאה הקשה והכואבת מבחינת תושבי "מצפה כרמים" מוטל על המדינה ועל התנהלות הגורמים הרלוונטיים בה הן בזמן אמת והן במהלך ניהול ההליכים השונים בעניין מצפה כרמים בבית המשפט''.