בהסתדרות המורים זועמים: "שוב פותחים בגלל לחץ ציבורי, מהר ובלי היערכות מתאימה"

בהסתדרות המורים לא אהבו את החלטת קבינט הקורונה אשר את הסרתן של חלק ממגבלות הסגר, וטוענים כי הממשלה נחפזת: "הממשלה לא השכילה להפיק את הלקחים מהסגר הקודם". יו"ר ארגון הגננות: "אל תתפלאו אם נשלם מחיר בדמות חייהן של גננות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 19:47 כז בתשרי התשפא

בהסתדרות המורים זועמים: "שוב פותחים בגלל לחץ ציבורי, מהר ובלי היערכות מתאימה"
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שרי קבינט הקורונה אישרו הערב (ה') מספר הקלות, שייכנסו לתוקף כברב ביום ראשון הקרוב. דיון הקבינט עדיין נמשך, ובהמשך הערב צפויים השרים לאשר הסרת מגבלות נוספות. ככל הנראה, שרי הקבינט יאשרו גם את פתיחת גני הילדים והסתדרות המורים זועמים.  

גני הילדים ייפתחו, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות

"לצערנו הרב הממשלה לא השכילה להפיק את הלקחים מהסגר הקודם והיא נחפזת שוב לפתוח מהר את מערכת החינוך ללא התאמת הגנים למצב החדש ותוך התעלמות מהגננות ומעמדות משרד הבריאות", נמסר מהסתדרות המורים. עוד נכתב כי "עמדתנו העקבית היא שהמדינה צריכה להחליט מהם התנאים לפתיחת הגנים, כיצד לפתוח ורק אחר כך להחליט על פתיחה. ולא להפך. שוב פותחים בגלל לחץ ציבורי, מהר ובלי היערכות מתאימה. אנחנו מזהירים כי בשל חוסר היערכות ומתן פתרונות יתכנו שיבושים קשים בפתיחת הגנים".

דורית חזן, יו"ר ארגון הגננות, הגיבה גם היא להחלטת הקבינט לפתוח את גני הילדים: "גננות ישראל משוועות לחזרה לשגרה ולהפעלת גני הילדים. ילדי ישראל זקוקים לחזור לשגרה החינוכית בהקדם. יחד עם זאת, בלי שיתוף פעולה, ללא מתווה מסודר, בלי הסבר איך זה יעבוד, בלי לדבר עם הגננות שנשלחות לחזית ותהיינה הראשונות לבוא במגע המוני - זה פשוט לא יעבוד. לא כך מתנהלים. הגננות עדיין מרגישות מופקרות, אל תתפלאו אם נשלם על כך מחיר בדמות חייהן של גננות, הכתובת על הקיר".

חזן אומרת כי מתוך ארבעה מיליארד שקלים שהוקצו למערכת החינוך, שקל אחד לא הופנה לגני הילדים לטובת הערכות לפתיחה מחודשת. "המורים קיבלו", היא מוחה, "גני הילדים נשארו להתייבש בצד".

ובתוך כך, רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא הודיעה כי בשלב זה היא משהה את פתיחת המוסדות מחדש ותבחן את כל ההשלכות של חזרת התלמידים מבחינה חינוכית ובריאותית.