אדלשטיין: "סוף סוף הקבינט קיבל החלטה שמשקפת את סדר העדיפויות הנכון"

קבינט הקורונה אישר את מתווה החזרה ללימודים של כלל הכיתות, שר הבריאות בירך על כך ואמר: "החינוך של דור העתיד שלנו נמצא מאוד גבוה בסדר העדיפויות של כולנו", אך הדגיש: "הנגיף לא מתחשב בסדרי העדיפויות שלנו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/20 11:01 ח בכסלו התשפא

אדלשטיין: "סוף סוף הקבינט קיבל החלטה שמשקפת את סדר העדיפויות הנכון"
שר הבריאות אדלשטיין , צילום: כיפה

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (ג') לחזרתם של כיתות ה'-ו' ללימודים ואמר "לפני שעות ספורות הסתיימה ישיבת קבינט הקורונה, והתקבלו בה החלטות חשובות מאוד. כפי שדרשתי בעבר, דרשתי גם אתמול - החינוך של דור העתיד שלנו נמצא מאוד גבוה בסדר העדיפויות של כולנו. לצערי, עד כה זה לא בא לידי ביטוי בהחלטות מעשיות. נכון, כולם רוצים לפתוח את מערכת החינוך, אבל לפתוח גם את זה ואת זה ואת זה".

"הנגיף לא מתחשב בסדרי העדיפויות שלנו", הדגיש אדלשטיין, "הוא פוגע בכולם. לכן, כשפותחים יותר מדי דברים בבת אחת - המחלה מגיעה גם לבתי הספר ויוצאת לרחבי העיר, למשפחות, והסוף ידוע מראש". 

שר הבריאות בירך על גיבוש המתווה להחזרת מערכת החינוך ואמר: "סוף סוף אתמול הקבינט קיבל החלטה שמשקפת איכשהו את סדר העדיפויות הנכון. דרשתי שאם פותחים את המערכת החינוך, נפתח בהדרגה כדי שנוכל להתארגן עם כל קבוצה נוספת של תלמידים שמגיעה לבית הספר, ולאחר שסיימנו לפתוח לפחות שבועיים לא נראה עומס נוסף של פתיחות נוסף. גם הקניונים ייפתחו ואני מקווה שנעבור את האירוע הזה בשלום, אבל העיקר שנשמור על מערכת החינוך".

אמש (ב') ולאחר שעות ארוכות של דיונים שכללו בתוכם ויכוחים וצעקות, הגיע קבינט השרים לענייני קורונה להסכמה על חזרה מדורגת של כלל תלמידי מערכת החינוך. כיתות ה'-ו' חזרו היום ללימודים, כיתות י'-י"ב יחזרו ללימודים ב-29 בספטמבר, כיתות ז'-ט' יחזרו לבתי הספר בשישי בדצמבר. 
בהודעת משרד הבריאות צוין כי החזרה ללימודים היא בהתאם למתווה שר החינוך, ביישובים ירוקים וצהובים, תוך ביצוע בדיקות ניטור רחבות.