הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מוביל המחאה בבלפור

גונן בן יצחק, אחד ממובילי ההפגנות מול מעון ראש הממשלה, נאשם בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, בכך שנצמד לגחון המכת"זית בזמן פיזור הפגנה. מפגינה נוספת נאשמת שריססה גז פלפל על שוטר לאחר שזה ניסה לפנותה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/20 10:46 ח בכסלו התשפא

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מוביל המחאה בבלפור
ההפגנות מול בית ראש הממשלה. שני כתבי אישום הוגשו נגד מפגינים, צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ג') שני כתבי אישום לבית משפט השלום בעיר נגד שניים מפעילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור: הראשון נגד אחד מראשי המחאה, גונן בן יצחק, בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה. כתב האישום השני הוגש נגד המפגינה בר בנימין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה.

לפי כתב האישום שהוגש נגד גונן בן יצחק, בהפגנה שהתקיימה סמוך לכיכר פריז בירושלים, בתאריך 18 ביולי האחרון, כרזו כוחות המשטרה סביב השעה 12 בלילה למפגינים, באמצעות מכשירי כריזה משטרתיים, שההפגנה איננה חוקית וכי עליהם לעזוב את המקום.

מפגינים רבים, וביניהם בן יצחק, לא נענו לקריאות השוטרים והמשיכו להפגין במקום. הכוח המשטרתי במקום החל לקדם את המכת"זית לטובת פינוי המפגינים, כאשר בהמשך קרא הנאשם למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"זית. הנאשם נעמד מול הכלי וחסם את נתיב נסיעתו.

בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"זית וחבק את ידיו סביב חלק מגחון כלי הרכב, זאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על אף דרישותיהם החוזרות של השוטרים, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז ולצאת, לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"זית ולפנותו מן המקום.

על פי כתב האישום שהוגש כנגד בר בנימין, ב-20 בספטמבר התקיימה הפגנה בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. בהפגנה לקחו חלק מפגינים רבים שעמדו, בין היתר, גם על כבישים הסמוכים למקום.

סמוך לשעה 00:00 כרזו השוטרים למפגינים כי עליהם לפנות את המקום. אחד השוטרים במקום ניגש לבנימין וביקש ממנה לפנות את הכביש. הנאשמת סירבה והשוטר אמר לה כי אם לא תעשה זאת מרצונה, ייאלץ לפנות אותה בכוח. הנאשמת עמדה על סירובה, ובשל כך החל השוטר לפנות אותה מהכביש. השוטר שם את ידו על גבה של הנאשמת כדי לפנות אותה, וזו, בתגובה, הסתובבה לעברו, ריססה על פניו גז פלפל ממיכל שנשאה בכליה, וניסתה לברוח מהמקום.

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר: "ההחלטה על הגשת כתבי האישום התקבלה בהתאם למדיניות הפרקליטות בבואה לטפל בעבירות המבוצעות במסגרת הפגנות, כפי שבאה לידי ביטוי בהנחיית המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים). מדיניות זו נקבעה במטרה לאזן באופן ראוי בין זכות היסוד של כל אזרח בישראל להשתתף בהפגנות ולהתבטא באופן חופשי, ובין האינטרס הציבורי שבשמירה על בטחון הציבור ורכושו, שלטון החוק והסדר הציבורי".