הגיע הזמן: המוקד שהקים דוד ביטן לשיפור השירות ביו"ש

חבר הכנסת מהליכוד נחשף לשירות הלקוי ברחבי יהודה ושומרון, ולכך שחברות רבות כלל לא מוכנות לספק שירותים באזורים אלו. כעת הוא מקים מוקד לפניות הציבור שיתמודד עם התופעה גם במישור המשפטי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/20 09:59 ח בכסלו התשפא

הגיע הזמן: המוקד שהקים דוד ביטן לשיפור השירות ביו"ש
ח"כ דוד ביטן. יוזמה מפתיעה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לפני כמעט ארבע שנים התקבלה הצעת החוק של חברת הכנסת שולי מועלם, לפיה כל חברה שמספקת שירותים מחויבת לציין את האזורים בהם אינה נותנת את השירותים, כדוגמת אזורי פריפריה ויהודה ושומרון. אך למרות זאת, במשך השנים התופעה עדיין קיימת כאשר חברות לא מציינות זאת בעת מתן השירות ואזרחים רבים נותרים ללא מענה.

הדבר הוביל את חבר הכנסת דוד ביטן להקים את המוקד לפניות הציבור: "חברות שלא נותנות שרות", ויילחם בתופעה. "הערב הכרזתי על הקמת מוקד שידאג לאזרחי יהודה ושומרון לשיוויון זכויות", אמר ביטן.

המוקד שהוקדם אמור לתת מענה מיידי  לכל תושב בכל אזור בארץ ששילם על מוצר אך לא קיבל את השירות עד לביתו כפי שהתחייבה החברה ממנה רכש את השרות. צוות המוקד יקבל את התלונה מהתושב ולאחר בדיקה מקיפה, יפנה לחברה, כדי שאלה יצרו קשר עם האזרח ויספקו לו את המוצר או השרות שהזמין.

במידה והחברה לא תעשה זאת, צוות המוקד יפעל וילווה את האזרח לתוך הליך משפטי ויפעל עד אשר יפוצה בהתאם. "לאחר שנחשפתי לתופעה בה חברות גדולות יודעות למכור לתושבי יו"ש מוצרים ושירות הן לא יודעות לתת, החלטתי לפעול בנושא", סיפר ביטן.

חבר הכנסת ביטן אומר כי "כבר הצלחנו לעשות צדק עם כמה אזרחים ואנו שמחים שהמהלך הזה מצליח לעשות צדק. אנו רואים בחומרה כל ניסיון של אפליה ונמשיך לפעול כך עד אשר כל החברות יספקו את הסחורה שכל כך ידעו לשווק".

בהמשך פירסם ביטן את מספרי הטלפון של העוזרים של, כדי שיוכלו לצור איתם קשר בכל שעה בעניין זה.