בהוראה מבית הרב קנייבסקי: מוסדות הלימוד החרדיים לבנות ייפתחו

במכתב שפרסמה בתו של הרב קנייבסקי ניתנה ההנחיה לפתוח את המוסדות לבנות, שהיו סגורים עד כה, "בזהירות האפשרית". ההנחיה מגיעה תוך התעלמות מוחלטת מהנחיות משרד הבריאות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/11/20 13:04 ז בכסלו התשפא

בהוראה מבית הרב קנייבסקי: מוסדות הלימוד החרדיים לבנות ייפתחו
אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוסדות הלימוד לבנות חרדיות ייפתחו. בהוראה שיצאה מביתו של מי שנחשב למנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, נאמר לפתוח את המוסדות, שהיו סגורים עד כה בשל הקורונה, "בזהירות האפשרית". כזכור, לאחר חג הסוכות יצאה הוראה מבית הרב קנייבסקי לפתוח את המוסדות לבנים, תוך התעלמות מהנחיות משרד הבריאות, וכעת ייפתחו גם המוסדות לבנות.

אחרי סוכות יצאה הוראה מבית הרב קנייבסקי: לפתוח את תלמודי התורה

ההנחיה הגיעה דרך בתו של הרב קנייבסקי, הרבנית לאה קולדצקי, הנחשבת לממשיכתה של אמה, הרבנית בת שבע קנייבסקי, בהנהגה הליטאית הנשית. יש לציין כי בניגוד להנחיות קודמות שיצאו מבית הרב קנייבסקי, הפעם לא הופיע מכתב בחתימתו בנושא ולא סרטון וידאו עם דבריו.

במכתבה של הרבנית קולדצקי, שהובא ב'וואלה', נאמר כי "בתקופה האחרונה הבנות נמצאות במצב מאד קשה כי ישנם כיתות שעדין לא נפתחו, והבנות יושבות בבית ומשתעממות, וכידוע השעמום מביא לידי בטלה והבטלה מביאה לידי חטא, והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש".


(הרבנית לאה קולדצקי בברכה לבנות מוסד חרדי, ארכיון)

הרבנית קולדצקי כתבה כי אביה אמר: "על המנהלות והמורות לעשות הכל בשביל למנוע הידרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית". היא הוסיפה כי הרב קנייבסקי ברך ש"כל מי שיעשה כך לא ינזק כלל ולא יגרם על ידו שום נזק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן