קבינט הקורונה יתכנס על רקע הלחץ לפתוח את כלל מערכת החינוך - והעלייה בתחלואה

שר החינוך דוחף לפתיחת כלל מערכת החינוך בשבוע הבא, ושר האוצר דוחף לפתיחת הקניונים. במקביל התחלואה ממשיכה לטפס באיטיות, ומספר הנפטרים היומי זינק ביממה האחרונה ועומד על 49 נפטרים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/11/20 08:28 ז בכסלו התשפא

קבינט הקורונה יתכנס על רקע הלחץ לפתוח את כלל מערכת החינוך - והעלייה בתחלואה
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: shutterstock

קבינט הקורונה יתכנס הערב (ב') בשעה 18:00, ובפני השרים צפויה לעמוד בקשתו של שר החינוך, יואב גלנט, לאשר את פתיחת הלימודים בכלל מערכת החינוך, כולל בכיתות שעדיין לא אמורות להיפתח - ז' עד י'. גלנט אמר בדיון במשרדו כי "אנחנו חייבים להציב את חינוך התלמידים בראש סדר העדיפויות הלאומי לפני כל נושא אחר. זאת חובתנו, זאת אחריותנו".

נתניהו: כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן - זה לא עומד להשתנות

השרים צפויים לאשר את ההחלטה שכבר התקבלה בשבוע שעבר, להחזיר את הלימודים בכיתות ה'-ו' החל ממחר, ושבוע לאחר מכן את הלימודים בכיתות י"א-י"ב. הצעת משרד החינוך היא פתיחת כלל מערכת החינוך בשבוע הבא - מלבד ערים אדומות - ואת כיתות ז' עד י' בקפסולות של חצאי כיתות, יומיים או שלושה בבתי הספר והשאר בלמידה מרחוק.

במשרד הבריאות כצפוי מתנגדים לדרישה, וקושר בין פתיחת מערכת החינוך להקפאת פתיחת המסחר. במשרד הבריאות מוכנים להחזיר את כיתות ז' עד י' במתווה המוצע, ובלבד שייערכו בדיקות קורונה לכל התלמידים, וכן בתנאי שתוקפא פתיחת הקניונים ובתי המלון.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, דורש מנגד להתחיל כבר מחר בפיילוט של פתיחת הקניונים, ובשבוע הבא לפתוח את כלל הקניונים בארץ. הדרישה מגיעה על רקע ה"מרד" שהחל בחלק מהקניונים ביום שישי האחרון, במסגרתו פתחו חלק מהרשתות את הקניונים שלהם לציבור, על אף האיסור על פתיחתם.

מספרי הנדבקים עולים - וכן שיעור הבדיקות החיוביות

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אמש אומתו לקורונה בישראל 745 בני אדם, מתוך 33,671 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש. שיעור הבדיקות החיוביות מוסיף להיות גבוה כמו בימים האחרונים, ועומד על 2.8%

בבתי החולים מאושפזים נכון להבוקר 512 בני אדם, מתוכם 298 חולים שמצבם מוגדר קשה, ו-130 מונשמים. מאז אתמול בבוקר נפטרו בישראל 49 בני אדם כתוצאה מקורונה - זינוק במספר הנפטרים היומי, שכבר היה נמוך בהרבה בתקופה האחרונה, ועמד על מספר נפטרים בודדים ביממה. בסך הכל נפטרו בישראל 2,806 בני אדם מאז פרוץ המגפה.