עיריית ירושלים מבקשת לחזור לשגרה מלאה - כולל אירועי תרבות וספורט

בעיריית ירושלים מבקשים מקבינט הקורונה לאפשר את פתיחת מערכת החינוך במלואה - גם את כיתות ז'-י', במסגרת פיילוט מיוחד, שאם יצליח יאפשר בשלב השני את פתיחת אירועי התרבות והספורט | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/20 20:45 ו בכסלו התשפא

עיריית ירושלים מבקשת לחזור לשגרה מלאה - כולל אירועי תרבות וספורט
תור לחנות בירושלים אחרי פתיחת המסחר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הביקור שקיים היום (א') בעיריית ירושלים ממונה המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, הציג בפניו ראש העירייה, משה ליאון, את המתווה העירוני שגיבשה העירייה להחזרת ירושלים לשגרה מלאה.

ממונה הקורונה מודה: "האתגר כרגע הוא במגזר הערבי"

על פי המתווה, בשלב הראשון ביקשה העירייה לפתוח בפיילוט שיאפשר פתיחה של 20 בתי ספר (מכלל המגזרים) בשכונות ירוקות וצהובות. תלמידי בתי הספר שיפתחו יתבקשו לעבור 2 בדיקות קורונה בשבוע. הבדיקות יתקיימו בכניסות לבתי הספר, פעמיים בשבוע לכל תלמיד.

לאחר מכן הבדיקות תסיע העירייה את הבדיקות למעבדת בדיקות חדשה שעתידה להיפתח בימים הקרובים בהר חוצבים שבבירה. שם מתחייבים לפענח את הבדיקות תוך 4 שעות מרגע הגעתן למעבדה. התוצאות יועברו לתלמידים / להורים ישירות דרך אפליקציה.


(תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בסוף השבוע)

בשלב השני, ובמידה והפיילוט יצליח מתכננת עיריית ירושלים לבקש לפתוח גם את אירועי התרבות הספורט, החתונות והקניונים וזאת לאחר שקבינט הקורונה יאשר תקנה שבמסגרתה רק מי שיציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף יוכל להיכנס לאירועים (בנוסף לחובת עטיית מסיכה).

בעיריית ירושלים מדגישים כי בדיקות הקורונה לתלמידים ייעשו באופן וולונטרי והתלמידים לא יחויבו להיבדק. ליאון אמר כי "עלינו לעבור שלב אחד קדימה ולפתוח לפחות את מוסדות החינוך. כל יום שעובר והתלמידים נמצאים בבתים הוא עוד יום שבו מתרחבים הפערים הלימודים. ירושלים יכולה ומסוגלת להכיל את הפיילוט הזה, העירייה יכולה לסייע ובעצם לאפשר את פתיחת מוסדות החינוך בעיר. נכון לרגע הזה אנחנו מוכנים לפתיחה מלאה ומחכים להנחיות".

מאז אתמול: 45 נפטרים מקורונה בישראל

משרד הבריאות מעדכן הערב כי אמש נמצאו 416 מאומתים חדשים, מתוך 15,376 תוצאות בדיקות שהתקבלו. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 2.8%.

בבתי החולים מאושפזים 545 חולי קורונה, מתוכם 299 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-121 מונשמים. בסף הכל נפטרו בישראל מאז פרוץ המגפה 2,799 בני אדם, כשמאז אמש נפטרו 45 בני אדם, נתון גבוה במיוחד ביחס לתקופה האחרונה.