בניגוד להנחיות: שישה מקניוני עופר ועזריאלי נפתחו

שישה קניונים ברחבי הארץ השייכים לרשתות הגדולות נפתחו היום בניגוד להנחיות הקורונה אך רק החנויות הקטנות פתחו ומספר הלקוחות שהגיעו עד כה - לא גבוה. המהלך הגיע בעקבות נפילת הפיילוט שתוכנן לבחון את התחלואה בקניונים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/11/20 11:44 ד בכסלו התשפא

בניגוד להנחיות: שישה מקניוני עופר ועזריאלי נפתחו
שישה קניונים נפתחו בניגוד להנחיות., צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מרד הקניונים: שישה קניונים השייכים לרשתות "עופר" ו"עזריאלי" פתחו הבוקר (ו'), את שעריהן, כחלק ממתווה עצמאי של פורום הקניונים, וללא אישור של משרד הבריאות. הפורום שמאגד את קבוצות הקניונים הגדולות בארץ, פתח את אותם קניונים אחרי נפילת הפיילוט שתוכנן יחד עם משרד הבריאות. הפורום הודיע כי בכוונתו לפתוח את שאר הקניונים החל מיום שלישי הקרוב.

קבוצת עזריאלי פתחה הבוקר את הקניונים בחיפה, מודיעין וקניון איילון ברמת גן. בקבוצת עופר פתחו את הקניונים בפתח תקווה, באר שבע והקריון בחיפה. יחד עם זאת, לא כל רשתות החנויות שבתוך הקניונים נפתחו, ורוב החנויות שכן נפתחו, שייכות לסוחרים קטנים. כמו כן, נרשמה תנועה דלילה של לקוחות בקניונים. כעת פקחים ושוטרים עוברים בין החנויות שנפתחו ומתריאים לפני מתן קנסות. 

פתיחת הקניונים בניגוד להנחיות מגיעה בעקבות כישלון המשא ומתן על פיילוט, שתוכנן יחד עם משרד הבריאות, משרד האוצר ומשרד המשפטים, במסגרתו תוכנן לפתוח שלושה קניונים, אחד בכל אזור, צפון, דרום ומרכז, ולמדוד את רמת התחלואה שמתגלה. מה שגרם לפיילוט שלא לצאת לפועל הוא הוויכוח לגבי קוד ה-QR: משרד הבריאות דרש כי כל לקוח שנכנס לקניונים ייסרק באפליקציה, ושהנתונים יועברו למשרד לצורכי מעקב. משרד המשפטים ומשרד האוצר התנגדו באופן נחרץ וטענו כי מדובר בפגיעה בפרטיות האזרחים.